3 kroki od sukcesu w e-biznesie

Trudno oprzeć się wrażeniu, że e-biznes jest wspaniałą alternatywą dla pracy na etacie czy tradycyjnej działalności gospodarczej. Przy dobrym pomyśle można wystartować z biznesem internetowym przy bardzo małym wkładzie początkowym. Jedyne czego trzeba to idea biznesowa, zapał i chęci. Potem od zarobku na e-biznesie dzielą nas już tylko 3 kroki…

Sprzedaż w Internecie ma to do siebie, że praktycznie nie istnieje żaden produkt, który nie znalazłby nabywcy. Co więcej – w przeciwieństwie do tradycyjnego biznesu, w Internecie sprzedawać można produkty niematerialne, noszące postać elektroniczną.

3 kroki od sukcesu w e-biznesie 1

Ogromnym atutem e-biznesu są bardzo niskie nakłady początkowe, które nie muszą przekraczać kilkuset złotych – nawet jeśli chcesz uruchomić ogromny sklep z elektroniką lub odzieżą. Jak to możliwe?

Twój pomysł na biznes internetowy może przyjąć model tak zwanego dropshippingu, co polega na tym, że za pośrednictwem swego sklepu internetowego zbierasz zamówienia na wybrane artykuły (mogą to być nawet luksusowe skutery, markowa odzież), a potem przekazujesz zamówienia dalej – np. do producenta. I tak jesteś w stanie uruchomić ogromny sklep internetowy z tysiącami drogich produktów nie posiadając ich na stanie! Otrzymujesz „prowizję” od każdej sprzedanej sztuki.

Biznes internetowy ma również to do siebie, że możesz docierać do określonej grupy docelowej ludzi rozsianych po całym świecie. Niektóre produkty bądź usługi są mocno specjalistyczne i ciężko byłoby je sprzedawać w tradycyjnym sklepie. W Internecie możesz jednak łatwo, szybko i całkiem tanio dotrzeć do tysięcy zainteresowanych produktem ludzi, nawet jeśli jeden z nich mieszka w Azji, drugi w Europie, a trzeci w Australii. Czyż to nie piękne?

Długo można by wymieniać atuty e-biznesu, ale szkoda czasu, bo czas to pieniądz. I choć potencjał biznesu internetowego jest ogromny to jednak im szybciej wystartujesz, tym większą przewagę nad resztą osób uzyskasz. Zastanówmy się zatem jakie 3 kroki dzielą Cię od tego, żeby zarabiać w Internecie.

Co będziesz sprzedawać – i dlaczego ludzie to pokochają

Nie da się rozpocząć biznesu jeśli nie wiesz na czym chcesz zarabiać. Co jednak piękne w e-biznesie to fakt, że możesz łączyć pasję z zarabianiem pieniędzy. Trudno sobie wyobrazić byś zarabiał duże pieniądze w świecie (poza Internetem) na sprzedaży rękodzieła, pisaniu bloga o piłce nożnej, która jest Twoją pasją, projektowaniu grafiki na potrzeby reklamy czy recenzji filmów w postaci filmików na Youtube – a przynajmniej w większości byłoby to ciężkie do zrealizowania.

Bez względu na to co będzie Twoim produktem musisz się zdecydować na rodzaj działalności. Czy będą to usługi, produkty fizyczne, a może wiedza, którą będziesz sprzedawać? Pomysłów na biznes internetowy jest wiele, a każdy rozsądny, wsparty zaangażowaniem ma ogromne szanse na powodzenie.

Nie powinna martwić Cię konkurencja, bowiem rynek sprzedaży internetowej jest na tyle ogromny, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Wystarczy nieco się wyróżnić – ceną, jakością, miłą obsługą klienta, ekstra gadżetami, pomysłów na to jest naprawdę wiele.

Bez wątpienia najważniejszym elementem planowania biznesu internetowego jest umiejętne odnalezienie wartości dla klienta z Twojej oferty. Musisz określić co klienta zyska kupując Twój produkt – im ta wartość będzie większa,  tym większe prawdopodobieństwo, że Twój produkt odniesie duży sukces.

Komu będziesz to sprzedawać – i dlaczego oni to kupią

Kiedy wiesz już co masz zamiar sprzedawać musisz zastanowić się kto to kupi. Każdy produkt ma swego odbiorcę. Najbardziej ogólnym podziałem jest podział na segmenty dla biznesu lub dla tradycyjnego konsumenta. Już te rozdzielenie definiuje język komunikacji czy sposoby dotarcia do potencjalnych klientów.

Potem oczywiście trzeba dokonać głębszego podziału zastanawiając się nad płcią, wiekiem, zainteresowaniami czy przede wszystkim potrzebami konkretnego odbiorcy produktu czy usługi. Im trafniej uda Ci się zdefiniować potencjalnego klienta tym lepszą skuteczność będzie miała Twoja oferta oraz prowadzone działania marketingowe.

Jest to bardzo istotne by dopasowywać ofertę i promowane korzyści dla konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu masz pewność, że konwersja sprzedaży będzie wysoka, a biznes internetowy będzie rozwijał się tak jak sugerował biznesplan.

Jak będziesz to sprzedawać – i dlaczego wszyscy to kupią

Możesz sprzedawać doskonały produkt, na który trafią tysiące potencjalnych klientów. Jeśli jednak sprzedajesz go nieumiejętnie to wielkość sprzedaży może być kilkukrotnie (a nawet więcej) mniejsza od potencjalnej.

W biznesie internetowym bardzo ważne jest odpowiednie przedstawienie produktu. To co klient czyta spoglądając w opis produktu, czytając o oferowanej usłudze na Twojej stronie internetowej to tekst, który musi go przekonać do zakupu. Produktu nie można dotknąć, nie można zobaczyć na żywo, do zakupu przekonuje (w większości) tekst.

Niestety wielu początkujących przedsiębiorców internetowych traktuję tę część biznesu po macoszemu stawiając na niską jakość, „jakiś tam opis”. Tak się składa, że to właśnie na stworzenie przekonującej oferty powinno przeznaczyć się duże sumy pieniędzy. Nie ma bowiem nic gorszego niż zainteresowany klient, który trafia na Twój produkt i nie kupuje go, bo nie potrafiłeś go przekonać.

Niewykorzystana szansa. Nie chcesz tego, prawda?

Kurs – jak zarabiać w Internecie

Biznes internetowy daje nam jednak nieskończenie wiele możliwości na bardzo ciekawą karierę. Możesz robić dokładnie to co kochasz i jeszcze na tym zarabiać duże pieniądze. W przeciwieństwie do tradycyjnego biznesu nie musisz mieć dużego kapitału początkowego. W opozycji do pracy na etacie działasz kiedy i jak chcesz.

Niestety większość „ogólnodostępnych” form zarabiania w Internecie to porady w stylu „rozwiązuj ankiety, oglądaj reklamy, klikaj w bannery” – człowiek narobi się jak wół, a tak naprawdę niewiele z tego wychodzi.

Ci, którzy zdecydują się na coś bardziej poważnego jak sklep internetowy czy sprzedaż własnych usług często popełniają wiele błędów, które sprawiają, że biznes nie wypali albo nie idzie tak dobrze jakby mógł.

Jak widzisz nieodpowiednio skonstruowana oferta czy zdefiniowana grupa docelowa potencjalnych klientów to tylko niektóre „blokery sprzedaży”. Jest ich znacznie więcej i każdy z nich przyczynia się do niewykorzystanego potencjału. Potencjału, który w świecie e-biznesu jest ogromny, który trzeba wykorzystać, bo to szansa, żeby zarobić miliony! Zastanów się nad kursem biznesu internetowego na jaki-biznes.pl bo to bardzo ciekawa propozycja, który uczy SKUTECZNEGO e-biznesu od A do Z. Możesz się w tym kursie dowiedzieć masy konkretnych wskazówek, które poprowadzą Cię od pomysłu na biznes internetowy do sporych zarobków.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top