Z Booksy umówisz wizytę u fryzjera nawet na Hawajach

Opublikowano: 14 marca 2017. Kategoria: Rynek. Tagi:

Polska aplikacja i serwis do rezerwowania wizyt w salonach usługowych Booksy pozyskał nowego partnera – firmę DaftCode, która nie tylko zainwestował w Booksy, ale także wesprze projekt w rozwoju technologicznym.

Rynek health & beauty jest jednym z najatrakcyjniejszych globalnie rynków. W USA i Europie jego wartość szacowana jest na ponad 150 miliardów dolarów rocznie, a przy tym jest jeszcze w bardzo niewielkim stopniu spenetrowany przez rezerwacje online. Większość salonów usługowych takich jak np. fryzjer, kosmetyczka, dietetyk czy masażysta, wciąż prowadzi telefoniczne rezerwacje wizyt, zapisując umówione spotkania w zeszycie lub kalendarzu.

Częstym problemem dla usługodawców są klienci, którzy nie informują o odwołaniu swojej wizyty. Polski startup postawił sobie za cel uporządkowanie procesu umawiania, odwoływania i przypominania o wizytach. Booksy udostępnia salonom narzędzie ułatwiające zarządzanie rezerwacjami i komunikację z klientami – wysyłanie do nich wiadomości, przypomnień oraz ofert promocyjnych.

Dzięki Booksy klienci są w stanie sami rezerwować, a w razie potrzeby również odwołać wizytę – poza godzinami pracy konkretnego salonu, 24 godziny na dobę. Mogą przy tym ustalić dostępność swojej fryzjerki czy fizjoterapeuty, a ponadto wystawić recenzję, sprawdzić cenę usługi czy też wyszukać inny salon z wolnymi terminami. Wszystko to z poziomu własnego smartfona.

Booksy zadebiutowało najpierw w Stanach Zjednoczonych w 2014 roku. Od tego momentu w serwisie zarejestrowało się ponad 300 tys. klientów biznesowych na całym świecie. Za pomocą Booksy umówiono już blisko 5 milionów wizyt na łączną kwotę ponad 100 milionów dolarów.

Zainwestowaliśmy w rynek “zdrowie i uroda” ponieważ widzimy w nim duży potencjał wzrostu. To jeden z obszarów, w którym możliwości technologiczne nie zostały jeszcze w pełni wykorzystane. Booksy to świetny produkt rozwiązujący problemy z którymi codziennie spotykają się klienci na całym świecie. W przedsięwzięcie wchodzimy nie tylko jako inwestor, ale przede wszystkim jako partner. Dzięki współpracy ze spółkami z naszej grupy, serwis Booksy jeszcze szybciej będzie mógł wkraczać na nowe globalne rynki – powiedział Jędrzej Szcześniak, Co-founder DaftCode.

Cieszymy się z kolejnego inwestora który uwierzył w nasz projekt. Kapitał oraz wsparcie DaftCode pozwoli nam na przyspieszenie wzrostu i dalsze doskonalenie produktu – dodał Stefan Batory, CEO Booksy.

Po sukcesach w USA, serwis został udostępniony również w innych krajach angielskojęzycznych – Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. Od ubiegłego roku Booksy dostępne jest już w ponad 80 krajach, w tym m.in. w Argentynie, Brazylii, RPA, a także w Indiach, Singapurze czy na Filipinach. Oprócz DaftCode w Booksy zainwestowały dotychczas fundusze venture capital z Polski, Niemiec i Anglii: Inovo, RTAventures, Muller Medien oraz Piton Capital. W ostatniej rundzie finansowania wzięli udział: fiński OpenOcean przy udziale australijskiego funduszu Investible, polskiego Nomad Fund, Kaia Hansena (ex-Lieferando), Apostolosa Apostolakisa, a także Rafała Pluteckiego, szefa Google Campus Warsaw. Łączna kwota inwestycji przekracza 30 mln zł.

Dawid ZarazińskiZ Booksy umówisz wizytę u fryzjera nawet na Hawajach

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem, turystyką i kulturą. Szef firmy nuAurora.com, wydawca portalu DziennikTurystyczny.pl.