Na naszych czytnikach e-booków mamy dużo książek – często kuszą nas promocje w krajowych księgarniach, ale też darmowe materiały np. z Amazon. Czy na pośrednictwie sprzedaży e-booków można oprzeć swój biznes? Twórczyny Bookto.pl wierzy, że tak.
Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?
Bookto.pl to porównywarka cen e-booków i audiobooków dostępnych na polskim rynku, a także najbardziej zaawansowana wyszukiwarka książek, które można kupić w formacie epub, mobi i pdf. Baza około 100 tys. książek:e-booki płatne i darmowe, self-publishing, lektury szkolne oraz audiobooki. Na stronie działa także blog o książkach.
Skąd pomysł?
Pracowałam przez prawie trzy lata w jednej z największych platform z ebookami, gdzie odpowiadałam za promocje i kontakty z wydawcami. Poznałam rynek książki elektronicznej od podszewki, dlatego chciałam wykorzystać zdobytą wiedzę i założyć własny biznes.
Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?
Nasz zespól liczy dwie osoby: Patryk Kobierski – programista, i ja, Paulina Poniewska. Odpowiadam za współpracę z partnerami, PR i marketing.
Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?
Jesteśmy najnowocześniejszą porównywarka i wyszukiwarką ebooków. Mamy najbardziej zaawansowane filtrowanie i sortowanie – nawet żadna księgarnia nie dysponuje taką technologią. Dzięki czemu szybko i przejrzyście można przejrzeć kilkanaście tysięcy ebooków i wybrać dla siebie coś ciekawego.
Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?
upolujebooka.pl, swiatczytnikow.pl. Barierą jest piractwo ebooków i totalna inercja Państwa w walce z nielegalnymi źródłami treści elektronicznych. Rozwój rynku hamuje także wysoki VAT na książki elektroniczne w wysokości 23%, a w przypadku książki papierowej jest to jedyne 5%.
Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?
Nie.
Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?
Otrzymujemy prowizję za sprzedane przez naszą stronę książki. Chcemy dotrzeć do wszystkich, którzy czytają i kupują e-booki i audiobooki.
Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku? Jakie są Wasze plany rozwojowe?
Dalszy rozwój serwisu. Dogonić konkurencję. Stworzenie z Bookto.pl najlepszego centrum informacji o ebookach.
Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.