Agencja interaktywna REDage, specjalizująca się w e-marketingu firm kosmetycznych, przygotowała we wrześniu 2007 kampanię promocyjną farb do włosów marki GARNIER. Marka ta jest częścią światowego koncernu kosmetycznego L’Oreal, oferującego produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów.
Założenia kampanii
Głównym założeniem kampanii było podniesienie świadomości produktu GARNIER100% COLOR (paleta 22 kolorów) w określonej grupie docelowej – kobiety w wieku 20-30 lat, z dużych miast, wykształcone, mające wyraziste poglądy na życie i radość życia w sobie, ceniące wyraziste kolory swoich włosów. Kampania miała poprzez zabawę wzmocnić relacje konsumentek z marką GARNIER, przywiązać do niej, a także wesprzeć sprzedaż nowej linii farb. Autorzy akcji postanowili włączyć konkretne konsumentki do aktywnego promowania produktu.
Budowanie społeczności przez serwis www
Głównym elementem kampanii „GARNIER100%TY” był serwis www.garnierstoprocent.pl, w całości przygotowany przez agencję REDage. Najważniejsze elementy serwisu to: Forum (budujące społeczność wokół projektu), Quiz koloryzacyjny (wypełnienie kwestionariusza pozwalało otrzymać poradę eksperta i rekomendacje odnośnie odcienia farby), zabawa 100%GRA (układanie kolorowych kulek), 100% FANTAZJI KOLORU – pomysły użytkowniczek na ciekawe, oryginalne nazwy kolorów oraz 100%MOZAIKA (mozaika ze zdjęć układana przez użytkowników). W trakcie kampanii odbywał się także konkurs „Strefa Punktowa”, polegający na zbieraniu na swoim koncie punktów przyznawanych za różnego rodzaju aktywności: układanie Mozaiki, udział na Forum, czy grę w kulki. Użytkownicy z największą ilością punktów otrzymali zestawy kosmetyków GARNIER o wartości 200 zł.
100%SŁAWY – czyli moje zdjęcie na opakowaniu
Jedno z najważniejszych założeń kampanii – włączenie użytkowniczek do promocji produktu – zrealizowano w konkursie ”100%SŁAWY – Zostań twarzą GARNIER100% COLOR”. Konkurs polegał na wkomponowaniu przez kobiety swojego zdjęcia w opakowanie produktu Garnier100% Color. Uczestniczki „wkładały” zdjęcia on-line do specjalnych szablonów na stronie www.garnierstoprocent.pl. Nagrodą w konkursie były profesjonalne sesje fotograficzne dla trzech kobiet oraz publikacja ich wizerunku na wybranych opakowaniach produktów Garnier 100%. O zwycięskich „twarzach” zdecydowało jury, składające się z przedstawicieli marki Garnier i agencji REDage. Do sesji fotograficznej finalistki konkursu 100%SŁAWY przygotowywał Leszek Czajka, jeden z najbardziej cenionych stylistów fryzur w Polsce, ambasador marki L’Oreal i stylista w programach „Taniec z gwiazdami” i „Jak Oni śpiewają”. Agencja REDage przygotowała również reportaż z tej sesji, który można zobaczyć na stronie serwisu: www.garnierstoprocent.pl/100_procent_slawy/reportaz
Rezultaty kampanii
W ciągu 6 miesięcy trwania kampanii, w serwisie www.garnierstoprocent.pl zarejestrowało się 12 000 kobiet, a stronę odwiedziło w sumie 80 000 użytkowników. Odnotowano ponad milion odsłon serwisu. O zainteresowaniu projektem „GARNIER100%TY” może świadczyć także ilość czasu, jaką użytkownicy spędzali na stronie www.garnierstoprocent.pl – średnio około 2 godzin. Popularność konkursu „100%SŁAWY” przerosła oczekiwania organizatorów i konieczne było zorganizowanie drugiej jego edycji (styczeń-marzec 2008). Akcja „GARNIER100%TY” wsparta została kampanią internetową, do której kreacje przygotowała także agencja REDage.
Autor: Eliza Łuczak-Hołowczyc
Managing Director agencji REDage
[email protected]
RED age jest młodą, szybko rozwijającą się interaktywną agencją reklamową, której główym polem działania jest Internet. Ludzie związani z REDage pracowali dla takich marek jak, m.in.: Shell, HBO, Vichy, Garnier, La Roche Posay, Normaderm, Loreal. Wśród propozycji REDage są takie usługi jak prowadzenie audytu marketingowego, opracowanie strategii komunikacji marketingowej, projektowanie kampanii reklamowych, planowanie mediów, produkty reklamowe ATL i BTL, projektowanie kreacji reklamowych do Internetu i wiele innych.
www.REDage.pl
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.