Digital Avenue SA – holding medialno – technologiczny, notowany na warszawskiej giełdzie na rynku New Connect ogłosił nową strategię działania, której celem jest awans do pierwszej 20-tki największych grup medialnych w polskim Internecie oraz poprawa wyników finansowych.
Nowa strategia ma na celu wzmocnienie pozycji Digital Avenue w najważniejszych sektorach polskiego Internetu, które charakteryzują się największą rentownością użytkowników. Strategia Digital Avenue zakłada rozwój w trzech kierunkach – poprzez szybszy rozwój organiczny portali już należących do holdingu, nowe projekty oraz akwizycje rentownych serwisów.
– Celem Digital Avenue jest wejście do pierwszej 20-tki największych grup medialnych w polskim Internecie, osiągając oglądalność ok. 4-5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie poprzez szybszy rozwój organiczny już posiadanych portali internetowych oraz nowe projekty i przejęcia innych serwisów – mówi Piotr Wąsowski, nowy Prezes Zarządu Digital Avenue.
– Spółka prowadzi obecnie szereg rozmów na temat ewentualnych przejęć. Interesują nas przede wszystkim rentowne serwisy działające w atrakcyjnych kategoriach. Jeśli uzyskane warunki będą atrakcyjne to, w ciągu najbliższych 12 miesięcy powinniśmy przejąć 2-3 projekty. Będziemy także uruchamiać kolejne przedsięwzięcia internetowe na bazie posiadanych aktywów – dodaje prezes Wąsowski.
W skład portfela Digitial Avenue wchodzą teraz: spółka Medousa (74% udziału w kapitale) – wydawca m.in. serwisów internetowych Fotosik.pl – przeznaczony dla osób zainteresowanych fotografią oraz spółka Styl.Media (100% udziału w kapitale) – wydawca lifestylowego portalu dla kobiet – Styl.fm.
Według najnowszych badań polskiego Internetu – Megapanel z lutego br. –powyższe serwisy docierają do ponad 3,2 mln internautów miesięcznie. Liczba odsłon stron portali wynosi ponad 66 mln miesięcznie.
Spółki należące obecnie do Digital Avenue osiągnęły w sumie ponad 3,5 miliona złotych przychodów ze sprzedaży w 2009 roku. Medousa – wydawca m.in. serwisu Fotosik.pl wypracowała ponad 1,5 miliona przychodów ze sprzedaży, a Styl.Media – wydawca Styl.fm ponad 2,0 mln zł. Spółka Styl.Media będzie konsolidowana w wynikach grupy Digital Avenue począwszy od drugiego kwartału 2010.
Silną stronę grupy stanowi zróżnicowany model przychodów – najważniejsze źródła przychodów spółek portfela Digital Avenue to reklama internetowa, opłaty abonamentowe i subskrypcje z tytułu korzystania z usług internetowych oraz e-commerce i usługi typu Premium.
– Rozwój organiczny naszych portali, nowe projekty oraz rosnąca liczba unikalnych użytkowników i coraz wyższe wpływy pozwalają oczekiwać dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży w tym roku i w kolejnych latach, a także znacznej poprawy rentowności działalności – uważa prezes Wąsowski.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.