Divante wdraża system e-commerce w AB Bechnicki

Divante – spółka z Grupy Outsourcing Experts oferująca rozwiązania w zakresie e-commerce i marketingu internetowego – stworzyła projekty internetowej platformy sprzedaży dla kanału B2C i B2B dla firmy AB Bechnicki z branży handlu hurtowego materiałami budowlanymi i farbami.

oexdivanteCelem uruchomienia systemów e-commerce przez firmę AB Bechcicki było szersze dotarcie do grup docelowych oraz zaoferowanie klientom kompleksowej obsługi. Spółka zdecydowała się na strategię multichannel commerce, czyli połączenie tradycyjnego kanału sprzedaży z wirtualnym. W pierwszym etapie uruchomiono serwis skierowany do odbiorców detalicznych, czyli internetowy market budowlany działający pod adresem www.renowa24.pl. Kolejnym krokiem było wdrożenie systemu B2B, adresowanego do klientów hurtowych oraz inwestycyjnych. W AB Bechcicki trwają również prace nad wdrożeniem mobilnego kanału sprzedaży.

Divante zrealizowało projekt przy współpracy z agencją interaktywną Ideacto. Po opracowaniu przez klienta strategii obecności w kanale e-commerce spółka z Grupy OEX przeprowadziła szczegółowe badania, które pozwoliły opracować koncepcję i layout graficzny serwisu B2C i B2B. Divante odpowiadało także za analizę technicznych aspektów wdrożenia projektu.

Zanim stworzyliśmy strategię obecności AB Bechcicki w internecie, zobaczyliśmy wiele projektów z naszej branży i pokrewnych. Dzięki doświadczeniu Divante udało nam się zrobić szeroki research zarówno na polskim rynku, jak i za granicą. Przeglądaliśmy wiele ciekawych funkcjonalności i wybraliśmy te, które będą dla nas najefektywniejsze pod względem przychodów, a których mnogość nie przysłoni klientowi głównego celu, czyli zakupów – powiedział Marcin Mika, Pełnomocnik Zarządu ds. eCommerce AB Bechcicki.

Testy makiet i prototypów pozwoliły zdefiniować specyfikę zachowań zakupowych grupy docelowej klienta. W wyniku tego wdrożono m.in. opcję zakupu telefonicznego w modelu „zostaw nam numer telefonu, a my oddzwonimy” oraz „negocjuj cenę”, dostępną dla zarejestrowanych klientów. Z uwagi na skalę działania spółki AB Bechcicki (kilkadziesiąt tysięcy indeksów produktowych w B2B i 19 magazynów) projekt podzielony został na kilka etapów. Wiele funkcjonalności czeka jeszcze na swoją kolejkę wdrożeniową.

Praca dla AB Bechcicki to kolejny ciekawy projekt Divante łączący e-commerce B2B i B2C. Wcześniej tego typu prace realizowaliśmy dla TelForce One SA oraz TIM SA. Sprzedaż on-line coraz częściej postrzegana jest jako kolejny element wielokanałowej strategii obsługi klienta. W tym wypadku zarówno docieramy do obecnych klientów, jak i otwieramy się na nowych – dodał Tomasz Karwatka, prezes zarządu Divante.

Użytkownicy serwisów e-commerce AB Bechcicki mają możliwość odbioru zamówienia w jednym z 19 oddziałów spółki, znajdujących się w 17 miastach w całej Polsce. Wdrożenie internetowego kanału sprzedaży pozwoliło także na wykorzystanie efektu ROPO (research offline, purchase online), ponieważ niektórzy klienci przed zakupem towaru w sieci wolą najpierw obejrzeć go w tradycyjnym punkcie handlowym.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top