Serwis skupiający opinie o sklepach internetowych Opineo.pl oraz najstarsza polska porównywarka cenowa Skąpiec.pl po raz kolejny przygotowały raport „E-zakupy oczami klientów”. Niezależny ranking dotyczący sklepów internetowych i produktów”. Znaleźć w nim można ranking sklepów internetowych, zestawienia najpopularniejszych produktów oraz praktyczny poradnik e-konsumenta.
Raport przygotowany przez Opineo.pl i Skąpiec.pl skierowany jest przede wszystkim do konsumentów, którzy regularnie dokonują zakupów przez Internet oraz do osób, które pierwszą transakcję w sieci mają dopiero przed sobą. Publikacja może być jednak cenną lekturą również dla właścicieli sklepów internetowych, porównywarek cenowych oraz pasaży handlowych, a także producentów.
Niezależny ranking sklepów internetowych powstał w oparciu o opinie zebrane przez serwis Opineo.pl od e-klientów, którzy dokonali transakcji w ponad 12 tys. sklepach internetowych. W zestawieniu znalazły się te sklepy, które konsumenci oceniali najlepiej.
„Na średnią punktację każdego ze sprzedawców składa się ocena kilku aspektów działalności: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz ogólny poziom zadowolenia klienta, który mierzony jest chęcią polecenia sklepu znajomym” – wyjaśnia Paweł Kucharzak z Opineo.pl.
Sklepy internetowe walczyły o podium w trzech kategoriach: „Mega-sklepy”, „Sklepy średniej wielkości” oraz „Młode wilki”.
Do grona „Mega-sklepów” zaliczone zostały podmioty, które wyróżniają się rozpoznawalną marką, posiadają minimum 5 000 opinii w serwisie Opineo.pl oraz charakteryzują się dużym zasięgiem działania. W kategorii tej po raz kolejny zwyciężyło ELECTRO.pl. W pierwszej trójce znalazło się również Morele.net oraz Redcoon.pl.
Jeśli chodzi o „Sklepy średniej wielkości” (minimum 1500 opinii, duży/średni zasięg, specjalizacja) oraz „Młode wilki” (minimum 300 opinii, średni zasięg działania, specjalizacja) to sprzedawcy dodatkowo podzieleni zostali ze względu na specjalizacje: Komputery, Fotografia, RTV i AGD.
W raporcie znaleźć można również Najlepsze sklepy 2011 w kategoriach: „Dla Dzieci”, „Motoryzacja”, „Odzież i Obuwie”, „Apteka”, „Zegarki i Biżuteria”, „Zdrowie i Uroda”, „Żywność”, „Dom i Wnętrze”, „Książki” oraz „Artykuły zoologiczne”
Raport „E-zakupy oczami klientów” to jednak nie tylko rankingi najlepszych sklepów internetowych. W publikacji znalazły się również zestawienia najpopularniejszych produktów na Skąpiec.pl.
„Z naszych danych wynika, że polscy e-konsumenci zainteresowani są przede wszystkim elektroniką. Na liście dziesięciu najchętniej odwiedzanych w serwisie produktów znalazły się bowiem telewizory, aparaty cyfrowe, telefony komórkowe, a także tablet, nawigacja GPS oraz konsola”, wyjaśnia Marta Bilińska, specjalista ds. PR Skapiec.pl.
RAPORT Jesień 2011 (pdf) dostępny jest: tutaj
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.