Eksperci z GetResponse sprawdzili jakie narzędzia i strategie są wykorzystywane przez sklepy internetowe w okresie zakupów świątecznych. Sprzedawcy najchętniej promują się w serwisach społecznościowych, a tylko dla 8 proc. ważna jest obecność w porównywarkach.
Z badania wynika, że najczęściej w promocjach świątecznych wykorzystywane są portale społecznościowe (22%) oraz email marketing (19%). Na trzecim miejscu uplasowały się działania SEO oraz kampanie banerowe (14%). Co ciekawe, obecność w porównywarkach cen pod kątem świąt zadeklarowało tylko 8% właścicieli e-sklepów.
W przypadku wyboru najskuteczniejszych narzędzi bezkonkurencyjny okazał się email marketing, na który głosowała aż 1/4 badanych. Dlatego też, aż 32% właścicieli e-sklepów zadeklarowało, że w okresie świątecznym wysyła znacznie więcej newlsetterów niż zazwyczaj.
Na drugim miejscu pod względem skuteczności znalazły się portale społecznościowe (21%), a ostatnie miejsce na podium przypadło działaniom SEO (16%).
Mimo, że kampanie banerowe są trzecim najczęściej wykorzystywanym narzędziem w kampaniach świątecznych, to na ich skuteczność liczy już tylko 8% badanych.
Najczęściej kampanie świąteczne opierają na rabatach i specjalnych promocjach (32%) oraz darmowej dostawie (20%). Mniej popularne są promocje ograniczone czasowo (17%), konkursy z nagrodami (10%) i schematy gratisowe, np. kup 2, a 3 otrzymasz gratis (10%).
Najczęściej promocje e-sklepów startują w drugiej połowie listopada lub na początku grudnia (40%), a kończą się wyprzedażą na początku nowego roku (33%).
W przypadku 82% e-sklepów adresatami promocji są zarówno nowi, jak i obecni klienci. A 55% stara się traktować stałych klientów wyjątkowo, dlatego przygotowuje dla nich specjalną ofertę świąteczną.
Ciągła popularyzacja poczty elektronicznej sprawia, że wysyłka newslettera jest jednym z najłatwiejszych i najtańszych sposobów na komunikację oferty promocyjnej i zachęcenia klienta do odwiedzenia sklepu internetowego. Cieszy również fakt, że większość przedstawicieli e-sklepów deklaruje tworzenie zróżnicowanej komunikacji dla stałych i obecnych klientów. Wskazuje to na rosnącą popularność narzędzi do segmentacji baz mailingowych oraz targetowania wysyłek – podsumował wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w Getresponse.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.