IAB Polska publikuje „Mapę Podmiotów Internetowych 2015”

Opublikowano: 27 października 2015. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Do tegorocznej, czwartej już edycji Mapy Podmiotów Internetowych IAB Polska zgłoszona została rekordowa liczba 350 logotypów, co świadczy o niezwykle dynamicznym rozwoju branży internetowej. Mapa podzielona została na sześć nowych kategorii: kreacja i realizacja, narzędzia, powierzchnie reklamowe, analizy, e-commerce i usługi.

„Mapa Podmiotów Internetowych 2015” to projekt IAB Polska, którego celem jest stworzenie usystematyzowanego kompendium wiedzy o podmiotach działających na polskim rynku internetowym. Mapa ma stanowić aktualny drogowskaz dla firm korzystających z usług internetowych.

W tym roku marki zostały przyporządkowane do 6 kategorii, w ramach których znajdują się podkategorie odpowiadające poszczególnym obszarom działalności firm z branży. Główne kategorie to:

  • Kreacja i realizacja
  • Narzędzia
  • Powierzchnie Reklamowe
  • Analizy
  • Ecommerce
  • Usługi

Takie uporządkowanie ułatwiać ma odnalezienie na Mapie poszukiwanej firmy, a także obrazuje całą drogę marketingową – od stworzenia kreacji reklamowej, poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi i zakup powierzchni reklamowej, analizę kampanii, aż po sprzedaż i usługi. Nowy wygląd mapy odzwierciedla także dynamiczne zmiany, które rokrocznie zachodzą na polskim rynku internetowym.

Czwarta edycja Mapy Podmiotów Internetowych IAB Polska jest kontynuacją realizacji idei o uporządkowanym i usystematyzowanym ekosystemie internetowym, który pozwala odnaleźć wiarygodnych partnerów do działania w sieci. Cieszy nas tak duża liczba tegorocznych zgłoszeń – dzięki temu nasza Mapa stanowi jeszcze bardziej wiarygodne i kompleksowe źródło informacji o polskich podmiotach internetowych – powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

mapapodmiotow_mini

Logotypy na „Mapie Podmiotów Internetowych 2015” ułożone zostały według kolejności nadsyłanych zgłoszeń. Firmy określały swoją przynależność samodzielnie, według kategorii, które przygotował IAB Polska. Każda firma miała możliwość umieszczenia dowolnej liczby logotypów w wybranych przez siebie kategoriach.

Pierwsza „Mapa Podmiotów Internetowych IAB Polska” utworzona została maju 2013 roku i zawierała wyłącznie logotypy firm członkowskich. Kolejne trzy edycje były sukcesywnie wzbogacane o logotypy firm niezrzeszonych w organizacji, aby ukazywać kompletny obraz rynku podmiotów internetowych w Polsce. Piąta edycja mapy przewidziana jest na koniec 2016 roku.

Mapę Podmiotów Internetowych IAB Polska można pobrać klikając w link: bit.ly/MapaPodmiotowIABPolska

Dawid ZarazińskiIAB Polska publikuje „Mapę Podmiotów Internetowych 2015”

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem, turystyką i kulturą. Szef firmy nuAurora.com, wydawca portalu DziennikTurystyczny.pl.