Chcąc być widocznym w internecie, najczęściej stawia się przede wszystkim na pozycjonowanie strony. To jednak nie jest jedyny sposób na reklamę, bo równie popularne jest wykorzystywanie w tym celu marketingu szeptanego. Co więcej, jest on stosowany jako jedno z kluczowych działań powiązanych z pozycjonowaniem i SEO. Czym jest marketing szeptany? Jak działa?
Marketing szeptany – co to jest?
Posługując się prostą definicją, marketing szeptany to inaczej jedna z form reklamy, której celem jest dostarczenie informacji o produkcie potencjalnym klientom w formie podpowiedzi czy porównania i poprzez pobudzenie do dyskusji. Nie chodzi tutaj o przekazywanie opinii o firmach czy produktach, ale podpowiadanie klientowi gdzie może znaleźć to, czego szuka. Inna nazwa dla marketingu szeptanego to buzz marketing, co wiąże się właśnie z wychodzeniem naprzeciw potrzebom odbiorców poprzez poszerzanie świadomości na temat danej marki i „szeptanie” im o dostępnych na rynku rozwiązaniach.
Dla wielu osób jest to dosyć mylące pojęcie, jednak marketing szeptany, buzz marketing wg agencji Bizzit to bezpośrednie wyszukiwanie klienta w sieci i tworzenie swego rodzaju „szumu” wokół obiektu reklamowanego. Mówiąc o produkcie, porównując go z innymi, wzmacnia się w ten sposób pozycję marki i rozszerza świadomość o jej istnieniu.
Na czym polega marketing szeptany?
Dla wielu osób marketing szeptany kojarzy się jako tworzenie sztucznych opinii o danym produkcie, co ma pobudzić do ruchu. Zazwyczaj jednak wprowadza to w błąd odbiorców i może doprowadzić do nieprzyjemnych skutków, a nie o to tutaj chodzi. Marketing szeptany to podpowiedź, wyjście z dobrą radą, próba odpowiedzenia na potrzebę klienta poprzez wartościowe wyjaśnienie, czy podanie ewentualnego możliwego rozwiązania problemu. To sam użytkownik zdecyduje, czy przekazywana informacja jest dla niego wartościowa, czy nie, on podejmie decyzję czy z tej podpowiedzi skorzysta i dokona zakupu określonego produktu lub skorzysta z oferowanej usługi.
Jakie są korzyści marketingu szeptanego?
Dobrze wykonany buzzu marketing, czyli bez nachalnego spamowania i zgodnie z kodeksem etyki marketingu szeptanego, niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim dzięki niemu można zbudować pozytywną opinię o danej marce i wypracować jej wizerunek w sieci. Poza tym, jednym z głównych celów jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, będących potencjalnymi klientami. Dzięki temu pobudza się ruch na stronie firmy, co rzecz jasna może przełożyć się na realne zyski. W ten sposób można prowadzić akcję marketingową właściwie każdego produktu czy usługi, a także różnych wydarzeń o charakterze lokalnym, krajowym czy nawet globalnym. Pozwala to także na zwiększenie zauważalności danej marki w internecie.
Marketing szeptany – agencje reklamowe?
Aby przeprowadzenie marketingu szeptanego było skuteczne, a co najważniejsze bez szkody dla wizerunku firmy, konieczne jest, by wiedzieć, jak się tym zająć. Wrzucanie linków na forach, blogach czy serwisach społecznościowych może być postrzegane jako spamowanie, a co za tym idzie, zamiast wzmacniać pozycje marki, zniechęci się do niej odbiorców. Marketing szeptany powinien być dobry jakościowo, naturalny, z wartościowym przekazem, będący odpowiedzią na dany temat, a także, o czym mało kto pamięta – poprawny językowo. Dobry szeptacz o tym wie i potrafi w sposób profesjonalny zająć się promocją firmy. Najczęściej więc zajmują się tym agencje reklamowe, które specjalizują się w tym typie reklamy, dodatkowo oferując szereg innych usług będących wsparciem dla całej kapani SEO, mającej na celu pozycjonowanie strony.
Trzeba przy tym pamiętać, że marketing szeptany to tylko jedna z form promocji, która powinna współistnieć także z innymi rozwiązaniami reklamowymi.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.