mBank zainwestuje 50 mln euro w fintech

Opublikowano: 16 lutego 2017. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

mBank powołuje pierwszy i największy fundusz w regionie, którego celem jest rozwój i komercjalizacja najnowocześniejszych technologii. W ramach projektu mAkcelerator mBank zainwestuje 50 mln euro.

Decyzją zarządu banku powstaje fundusz, który będzie inwestował w start-upy technologiczne. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Celem projektu jest rozwój najnowocześniejszych technologii, które pomogą instytucjom finansowym na całym świecie sprostać wyzwaniom ery fintech – wyjaśnia Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

Fundusz będzie inwestował w młode firmy, które z czasem staną się partnerami dla instytucji finansowych na całym świecie. W początkowej fazie inwestycji, innowatorzy będą pracować z pierwszym partnerem – czyli mBankiem – obsługującym ponad 5 mln klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji, który pozwoli im na zbudowanie masy krytycznej. Następnie firmy te, ze wsparciem finansowym i know-how funduszu, zaoferują swoje sprawdzone pomysły na całym świecie.

Funduszem pokierują: Jarosław Mastalerz, dotychczasowy wiceprezes banku oraz Wojciech Chmielewski, szef strategii. Odejdą oni z mBanku i całkowicie poświęcą się nowemu projektowi.

Jarosław Mastalerz to wiceprezes mBanku odpowiedzialny za obszar IT i nowych technologii. Poprzednio kierował pionem bankowości detalicznej. W przeszłości był twórcą i prezesem spółki BRE Ubezpieczenia, która jako pierwsza w Polsce wprowadziła polisy ubezpieczeniowe on-line.

Wojciech Chmielewski jest dyrektorem strategii, inwestycji zagranicznych i relacji inwestorskich mBanku. Doświadczenie zawodowe zdobywał w londyńskim JP Morgan, gdzie zajmował się bankowością inwestycyjną oraz w funduszu private equity Pechel w Paryżu.

Wszystkie inwestycje funduszu zatwierdzać będzie grono menedżerów mBanku: Cezarego Stypułkowskiego, prezesa zarządu, Christopha Heinsa, wiceprezesa ds. finansów oraz Cezarego Kocika i Przemysława Gdańskiego – wiceprezesów ds. bankowości detalicznej i korporacyjnej.

Projekt jest ogromną szansą dla mBanku, zarówno w wymiarze finansowym, jak i konkurencyjnym. Umocni naszą pozycję jako firmy dobrze przygotowanej na wyzwania cyfrowej gospodarki, potrafiącej odpowiadać na oczekiwania coraz bardziej mobilnych klientów. To jedna z kluczowych inicjatyw strategii „mobilny Bank” na lata 2016-2020 – mówi Cezary Stypułkowski.

Dawid ZarazińskimBank zainwestuje 50 mln euro w fintech

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Facebook Twitter

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Zajmuje się tematami związanymi z nowymi technologiami, biznesem, turystyką i kulturą. Szef firmy nuAurora.com, wydawca portalu DziennikTurystyczny.pl.