Moodly: Emocje to klucz do zrozumienia czytelnika [wywiad]

Opublikowano: 26 listopada 2014. Kategoria: Poznajmy się Startupy. Tagi: ,

Czy można mierzyć emocje Czytelników? Moodly wierzy, że tak i można to wykorzystać. Rozmawiamy z Pawłem Lubarskim o projekcie, który ma aspiracje stać się sporym graczem na rynku. Zapraszamy do lektury!

Mogę prosić o przedstawienie projektu w kilku zdaniach?

Moodly to bezpłatne narzędzie dla Wydawcy, które mierzy, analizuje jakie emocje wywołują treści publikowane na stronie. Algorytm Moodly na podstawie wyrażonych przez użytkownika emocji rekomenduje mu kolejne artykuły, którymi może być zainteresowany.

Mobile_moodometr_v2

Po co wydawcy mają badać emocje?

Emocje to klucz do zrozumienia czytelnika. Dlatego stworzyliśmy Moodly. Czytelnik za pomocą jednego kliknięcia otrzymuje możliwość precyzyjnego wyrażenia swojej emocjonalnej opinii i podzielenia się nią ze znajomymi. Czy poczuł się zainspirowany? Ucieszył się z informacji? A może artykuł go przestraszył lub zniesmaczył? Właściciel serwisu zyskuje skuteczne narzędzie zwiększające zaangażowanie odbiorców i pozwalające na precyzyjne targetowanie kontentu. Dodatkowo system podpowiada jakie artykuły warto udostępnić w mediach społecznościowych, dzięki czemu może zwiększyć zasięg organiczny swojego profilu na Facebooku. W najbliższym czasie udostępnimy nową wersję widgetu, w której użytkownik zyska narzędzie do nawigacji w serwisie w oparciu o emocje.

Projekt w małych serwisach nie będzie się sprawdzać, bo będzie agregowanych mało danych. W dużych serwisach wydawcy mogą chcieć wdrożyć własne rozwiązanie. Gdzie szukacie klientów?

Nasz projekt dopiero wystartował, a już mamy pozytywny feedback od mniejszych wydawców, którzy chcą analizować emocje użytkowników i kładą nacisk na rekomendowane treści na swoich stronach. Jesteśmy w trakcie rozmów z większymi wydawcami, liczymy na wdrożenia w najbliższym czasie. Mamy świadomość, że większe grupy mediowe mogą wdrożyć własne rozwiązanie. To jest decyzja wydawcy, czy chce zaangażować swój zespół i czas by stworzyć swój system, czy skorzystać z naszej wiedzy, doświadczenia i narzędzia opartego na zaawansowanych algorytmach. Zainstalowanie Moodly zajmuje mniej niż 3 minuty. Usługa jest darmowa i nie pobiera danych osobowych chroniąc bezpieczeństwo i prywatność zarówno publikującego, jak i czytelnika.

Dużym zainteresowaniem Wydawców spotkaliśmy się podczas listopadowego wydarzenia – Web Summit. Moodly został zakwalifikowany do grupy startup – ALPHA PROGRAM.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest system rekomendacji treści, i tu przyznam szczerze, widzę największy potencjał.

Czy macie może konkretne dane którymi możecie się podzielić jak te rozwiązania wpływają na zwiększenie zasięgu publikowanych treści?

Algorytm Moodly analizuje, które artykuły budzą u czytelnika jakie emocje, tworząc kolejne rekomendacje najbardziej angażujących treści na stronie Wydawcy. Dane przedstawiają się różnie w zależności od wielkości Wydawcy i rodzaju treści na stronie. Średnio od 3 do 5 proc. użytkowników klika w rekomendowane artykuły. Warto również podkreślić, że użytkownicy aż pięciokrotnie więcej razy klikają w Moodly, niż w opcje związane z polubieniem lub udostępnieniem artykułu na Facebooku.

Projekt jest w fazie beta – czego mogą oczekiwać klienci w finalnej wersji?

W najbliższym czasie udostępnimy nową wersję widgetu, w której użytkownik zyska narzędzie do nawigacji w serwisu w oparciu o emocje. Natomiast w finalnej wersji projekt Moodly umożliwi dotarcie do użytkownika z konkretnym przekazem reklamowym w zależności od jego emocji. Reklamodawca będzie mógł zbudować świadomość swojej marki w oparciu o emocje, a Wydawca zyska nową możliwość monetyzacji przestrzeni reklamowej. Targetowanie emocjonalne reklamy to nowa jakość w dotarciu z przekazem reklamowym do potencjalnego klienta. Według niezależnych badań naukowych targetowanie emocjonalne może podnieść nastawienie do reklamy nawet o 50 proc.

Docelowo system umożliwi również targetowanie reklamy w oparciu o osobowość użytkownika.

Dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów!

Firmy zainteresowane prezentacją swojego projektu na łamach e-biznes.pl zapraszamy do wypełnienia formularza.

Sylwester KozakMoodly: Emocje to klucz do zrozumienia czytelnika [wywiad]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.