Najlepsi specjaliści od internetowego marketingu już zdążyli się przekonać, że znane od zaledwie dwóch lat notyfikacje web push są niezwykle skuteczne w zwiększaniu liczby wejść na witrynę i sprawdzają się o wiele lepiej od tradycyjnych metod takich, jak choćby mailing.
Najlepsi specjaliści od internetowego marketingu już zdążyli się przekonać, że znane od zaledwie dwóch lat notyfikacje web push są niezwykle skuteczne w zwiększaniu liczby wejść na witrynę i sprawdzają się o wiele lepiej od tradycyjnych metod takich, jak choćby mailing. Jeżeli ktoś jeszcze nie wie, jak one działają, a prowadzi biznes w Internecie, najwyższy czas nadrobić zaległości.
Czym są notyfikacje web push?
Web push związane są ściśle z przeglądarkami internetowymi. Są to krótkie i zwięzłe komunikaty, które pojawiają się podczas użytkowania przeglądarki w niewielkiej prostokątnej ramce, zwykle w prawym dolnym rogu ekranu. W ramce takiej znajduje się najczęściej logo pozwalające szybko rozpoznać nadawcę powiadomienia oraz hasło zachęcające użytkownika do kliknięcia, które skutkuje przekierowaniem na witrynę nadawcy. Aby użytkownik otrzymywał takie komunikaty, musi wcześniej wyrazić na to zgodę na stronie ich nadawcy, czyli np. podczas zakupów w sklepie internetowym lub przeglądania danej witryny. Wyrażenie zgody oznacza, że w trakcie korzystania z przeglądarki będą się użytkownikowi pokazywały komunikaty nawet wtedy, gdy nie odwiedza strony ich nadawcy. W komunikatach takich najczęściej umieszcza się informację o nowościach produktowych w sklepie internetowym, promocjach i rabatach, a w przypadku innych stron np. o ukazaniu się nowego wpisu na blogu, ciekawego artykułu, czy wprowadzenie nowej funkcji.
Zastosowanie notyfikacji web push
Notyfikacje web push to nowy sposób na komunikację z użytkownikami, który ma na celu pozyskanie jak największej liczby subskrybentów, a przez to także powiększanie liczby odwiedzających daną witrynę. W swojej idei narzędzie to przypomina wysyłanie newsletterów na adresy mailowe, ponieważ tutaj także wymagana jest zgoda użytkownika i podobny jest cel ich wysyłki, czyli zachęcenia odbiorcy do ponownego odwiedzenia strony internetowej oraz wykonania na niej określonego działania (np. zakupu produktu). W odróżnieniu od wszelkiego rodzaju kampanii mailingowych notyfikacje web push działają w czasie rzeczywistym. Otrzymaną wiadomość e-mail użytkownik może przeczytać dopiero po kilku dniach (albo w ogóle jej nie zauważy, bo ta trafi do spamu), natomiast powiadomienie w przeglądarce pojawia się w momencie, gdy użytkownik faktycznie akurat z niej korzysta. Jest to więc dużo szybszy sposób na dotarcie z konkretną informacją do użytkownika, która może mieć charakter reklamowy lub informacyjny, zawsze jednak zachęcający do kliknięcia i odwiedzenia witryny. W praktyce narzędzie to wykorzystywane jest przez sklepy internetowe, ale także portale informacyjne i wszelkie inne strony, którym zależy na generowaniu ruchu.
Jeśli chodzi o skuteczność notyfikacji web push, to twarde dane nie pozostawiają złudzeń. Z informacji zamieszczonych na stronie jednego z niewielu jak dotąd polskich narzędzi do web push PushAd wynika, że wskaźnik kliknięć CTR z dostarczonych komunikatów wynosi średnio 21%. Dla porównania CTR kampanii mailingowych rzadko przekracza 10%, a zwykle wynosi około 5%
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.