17 stycznia 2002 roku IAB Polska przyjęło dwie niezwykle ważne dla branży internetowej standardy, dotyczące zaleceń w organizowaniu przetargów interaktywnych (dokument 01) oraz sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej w sieci Internet (dokument 02).
Nad projektami obu dokumentów pracowały od kilku miesięcy dwie niezależne Komisje IAB Polska. Pierwsza pod przewodnictwem Leszka Nowaka z agencji Upload, druga pod przewodnictwem Marka Rusieckiego z sieci reklamowej AdNet. Obie uchwały Rada Naczelna IAB Polska podjęła jednogłośnie.
Po raz pierwszy udało się przy udziale wszystkich zainteresowanych uczestników rynku wypracować zadowalający zarówno klientów, jak i agencje, brokerów oraz sieci reklamowe, kompromis. – Porozumienie to jest najlepszym dowodem na dojrzałość branży, która dzięki przyjętym standardom wprowadza oczekiwane klarowne, reguły – komentuje przyjęcie dokumentów Przewodniczący Rady Naczelnej IAB Polska oraz Prezes artegence, Artur Gortych. – Wierzymy, że wypracowane standardy przyczynią się do lepszej współpracy wszystkich stron oraz rozwoju rynku – dodaje.
IAB Polska jest pełne wiary, iż przyjęte procedury stworzą trwałą podstawę do budowania lepszych rozwiązań marketingowych odpowiadających na rosnące potrzeby Klientów. IAB Polska gorąco zachęca też do stosowania zalecanych reguł także inne podmioty nie będące jeszcze członkami naszej organizacji.
Przyjęte dokumenty to kolejne standardy propagowane przez polskie ramię światowego IAB, które powstało w maju 2000 roku z przekształcenia Forum Polskiego Internetu Komercyjnego.
Aktywna działalność IAB Polska zaowocuje wkrótce kolejnymi cennymi dokumentami, m.in. tym dotyczącym gorącego ostatnio w Unii Europejskiej tematu ochrony prywatności w Internecie. Na przełomie lutego i marca – przy udziale Instytutu Badawczego SMG/KRC – zostaną przeprowadzone badania mające na celu poznanie stanu wiedzy Polaków na temat cookies.
Dokument 01:
Procedury organizacji przetargów interaktywnych zalecane przez IAB Polska.
http://www.iab.pl/standardy/01_iab.pdf (100 kb)
Dokument 02:
Procedury zakupu powierzchni reklamowej online zalecane przez IAB Polska.
http://www.iab.pl/standardy/02_iab.pdf (100 kb)
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.