Firma AdAction, która zajmuje się szeroko pojętą rozrywką w Internecie i urządzeniach mobilnych, stworzyła pierwszą w Polsce kampanie reklamową w grach komputerowych z wykorzystaniem dynamicznie podmienianych reklam.
W dniach 2.04.2008 – 6.04.2008 została przeprowadzona przez AdAction pierwsza w Polsce legalna kampania reklamowa w grach komputerowych Counter Strike i Colin McRae: Dirt. Kampania promowała dwóch klientów: Kode5 (polski przystanek międzynarodowego turnieju dla graczy) oraz Gamecorner.pl (internetowy serwis o grach komputerowych należący do Agory).
Przygotowanie reklam
Reklamy w grach komputerowych w swoim charakterze są bardziej zbliżone do reklamy outdoorowej. Większość reklam to statyczne tablice. Co prawda są także interaktywne pozwalające np. doładować energię gracza, czy nawet filmowe, gdzie możemy obejrzeć 15 sekund filmu reklamowego z dźwiękiem. Możliwe formaty reklam to: 1×1, 1×2, 2×1, 4×1, 8×1 oraz formaty przed rozpoczęciem gry (różne rozmiary). Na potrzeby tej kampanii reklamy zostały przygotowane w kilku formatach.
Poniżej przykład jednego z zastosowanych formatów – 1×1 (1024×1024 pikseli):
Wyniki
Dzięki temu, że każdy gracz łączy się z serwerem gry w celu rywalizowania z innymi graczami, może otrzymywać dynamicznie wyświetlane reklamy. Realizuje to specjalny ad serwer do gier, który jest w stanie sprawdzić ile razy gracz widział reklamę (przejeżdżał obok niej, przebiegał, tak, że reklama była widoczna (odpowiedni kąt widzenia, itd.).
Kampania w ciągu kilku dni wygenerowała zasięg na poziomie ponad 20 000 graczy (z Polski). Średnia częstotliwość wyświetlania reklam, to 5,22, czyli odpowiednio do tego, aby w krótkim czasie poinformować graczy o imprezie.
Zasięg, emisje, częstotliwość
Wykres 1. Zasięg i emisje w kampanii
Zasięg kampanii 22 855 UU
Emisje 119 333
Częstotliwość 5,22
Rozłożenie emisji na poszczególne kreacje
Wykres 2. Rozłożenie emisji na poszczególne kreacje
Każda z kreacji ma mierzony zasięg indywidualnie (dlatego zasięgi nie sumują się do łącznego zasięgu na całą kampanię).
Rozłożenie emisji na poszczególne gry
Wykres 3. Rozkład emisji na poszczególne gry
Większość reklam wyemitowała się w grze Counter Strike 1.6, która jest bardziej popularna niż Colin McRae: Dirt.
Widok reklam w grze Counter Strike 1.6
Widok reklam w grze Colin McRea: Dirt
AdAction zajmuje się szeroko pojętą rozrywką w Internecie i urządzeniach mobilnych (telefony, PDA, smartphony). Tworzy gry na urządzenia mobilne, gry flash na strony internetowe, platformy do gier multiplayer. Pomaga zaistnieć w Second Life i w innych tego typu projektach.
Firma zajmuje się reklamą w grach. Dział GameAction, oferuje Klientom możliwość zaistnienia z reklamą dynamiczną w większości produkcji gier na PC i na konsolach (Xbox, Play Station). Czas uruchomienia takiej kampanii nie przekracza tygodnia.Na potrzeby reklamy, wspólnie z producentem tworzone są indywidualnie dopasowane pomysły na kreacje w świecie gry. Klientowi oferowany jest pełny raport z działań i dotarcia do graczy.
autorzy: Maciej Czerwiński, Adam Dyba
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.