Pół miliona sprzedanych e-booków w Polsce – Virtualo podsumuje rok

Opublikowano: 6 lutego 2014. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Virtualo w podsumowaniu 2013 roku jako kluczowe elementy, które kształtowały rynek, wskazuje na pojawienie się nowych usług, debiut nowych podmiotów i agresywną walkę podmiotów. Wielkość rynku spółka szacuje na 22 mln zł, sama spółka odnotowała dwukrotny wzrost sprzedaży.

virtualoW 2013 roku Virtualo sprzedało prawie pół miliona książek elektronicznych – w tym 400 tysięcy w sprzedaży na sztuki i 100 tysięcy w innych modelach biznesowych.

Wśród najczęściej wybieranych gatunków literackich dominuje literatura piękna, obyczajowa, proza, powieści, literatura faktu, które stanowią 32% wszystkich zakupów. W drugiej kolejności czytelnicy wybierają e-booki kryminalne, sensacyjne, horrory i thrillery – 26%. Średnia cena e-booka w najbardziej popularnej kategorii – literatura piękna wynosiła 19,50zł brutto. E-bookowym bestsellerem 2013 roku został „Bezcenny” Zygmunta Miłoszewskiego.

Obserwujemy ciekawy trend – w 2013 roku Klienci, którzy kupowali e-booki już w 2012 roku, w 2013 kupili ich średnio o 40% więcej, możemy zatem stwierdzić, że w ich przypadku czytanie e-booków poskutkowało wzrostem czytelnictwa z 3,1 do 4,4 książki cyfrowej – powiedziała Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager Virtualo.

Przedstawiciele spółki jako jedną z barier rozwoju tego rynku wskazują stawkę VAT w wysokości 23 proc., która obowiązuje na treści cyfrowe, podczas gdy książki tradycyjne są obłożone stawką 5 proc.

Wartość polskiego rynku książek cyfrowych w 2014 i 2015 roku Virtualo szacuje na 40 i 60 mln złotych. Mimo iż obecnie nie przekracza on 2-3% całego rynku książki tradycyjnej, to jednak, w przeciwieństwie do rynku książki papierowej, szybko rośnie.

W 2014 zamierzamy podwoić sprzedaż osiągniętą w roku 2013. Jest to cel jak najbardziej realny, posiadamy doświadczenia, które umożliwiają nam aktywne kształtowanie sytuacji oraz osiąganie najlepszych wyników dla naszych partnerów biznesowych – podsumował Robert Rybski, Prezes Virtualo.

Virtualo należy do Grupy Empik i obecnie współpracuje z 350 wydawcami.

Sylwester KozakPół miliona sprzedanych e-booków w Polsce – Virtualo podsumuje rok

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.