Projekt „Kumpel z Przeszłości” wśród finalistów konkursu Golden Drum 2009

Opublikowano: 25 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , ,

Interaktywny projekt „Kumpel z Przeszłości” stworzony i realizowany przez agencję reklamową San Markos we współpracy z firmą On Board PR oraz Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy został nominowany do nagrody Golden Drum w kategorii Public engagement & participation. Znalazł się w ten sposób w ścisłej czołówce najlepszych projektów na świecie. Rozstrzygnięcie konkursu ma nastąpić w październiku b.r., podczas festiwalu Golden Drum w Portoroż, w Słowenii.

Sosna DwadzieściaczteryNa portalu społecznościowym Facebook stworzono dwa profile młodych ludzi – „Sosny” i „Kostka” – fikcyjnych powstańców. Aktualizowane codziennie, do końca Powstania (początek października) stanowią prywatną kronikę Powstania Warszawskiego widzianego oczami dwojga młodych ludzi. „Kostek” i „Sosna” piszą językiem ówczesnej młodzieży, opowiadają o swoich codziennych przeżyciach oraz umieszczają zdjęcia i filmy odzwierciedlające atmosferę tamtego okresu.

Dzięki temu udało się zaprząc nowe technologie do zakrzywienia czasu i podróży do 1944 roku. „Kostek” i „Sosna” stali się jednymi z najpopularniejszych postaci prywatnych na polskim Facebooku. Razem mają ponad 3000 przyjaciół, którzy komentują ich wpisy i toczą żywe dyskusje na temat Powstania.

Linki do profili, po zarejestrowaniu na FB:

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000099598202

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000050158456

* * *

Agencja On Board PR jest dodatkowo nominowana w kategorii Public Affairs w związku z organizacją ogólnopolskiej kampanii dla NSZZ Solidarność. Celem projektu była poprawa warunków pracy w branży ochrony, edukacja pracowników tego sektora oraz przekonanie pracodawców o konieczności polepszenia warunków pracy ochroniarzy.

Prowadzone działania wsparły Solidarność w osiągnięciu strategicznych celów; podpisano porozumienia z sześcioma największymi firmami ochrony i zainicjowano proces przygotowania zmian regulacji prawnych istotnych dla sektora. „Kampania na rzecz pracowników ochrony” została już wcześniej nagrodzona – otrzymała nagrodę SABRE Award, honorową nagrodę Magellan Award oraz srebrną statuetkę Mercury Excellence Award.

Robert ZarychtaProjekt „Kumpel z Przeszłości” wśród finalistów konkursu Golden Drum 2009

Podziel się!

O autorze

robert