Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost liczby firm pozabankowych zajmujących się udzielaniem pożyczek (zwłaszcza online). Jakie trendy i przyszłość czekają tą branżę?
Biznes pożyczkowy: pewny, ale trudny
Ludzie brali pożyczki w zasadzie od zawsze i ta tendencja raczej się nie zmieni. To po części zapewnia stabilność działania firmom pożyczkowym, chociaż szczególnie istotne w tej branży są aspekty prawne, których zmiany pociągają za sobą często konieczność modyfikacji ofert/modelu działania.
Dobrym przykładem takich zmian było wejście w życie nowelizacji przepisów o kredycie konsumenckim 11 marca 2016 roku, które spowodowało zmiany ofert i umów praktycznie we wszystkich firmach. Nowe prawo zmieniło również warunki rozpoczęcia takiego biznesu – działalność firm pożyczkowych musi być prowadzona w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (lub spółki akcyjnej) o kapitale zakładowym wynoszącym co najmniej 200 000 złotych.
Prawdziwym problemem jest jednak konkurencja, która w przypadku chwilówek i pożyczek ratalnych jest ogromna. Niemały jest również koszt pozyskania klienta, chociaż odpowiednio skonstruowana strategia marketingowa pozwala znacząco obniżyć wydatki.
A co z kosztami chwilówek dla klienta?
Wspominając o kosztach ponoszonych przez pożyczkodawców (głównie są to nakłady na reklamę), nie sposób nie wspomnieć o drugiej stronie medalu. Analizując oferty wielu firm (http://chwilowki-online.org/porownanie-chwilowek), można zauważyć iż „ceny” pożyczek online są w wielu firmach zbliżone do siebie i są bliskie ustawowemu maksimum.
Jest to nieco zaskakujące – wydawałoby się, iż koszt pożyczki na tym rynku powinien być głównym wyznacznikiem atrakcyjności oferty dla klienta. Jednak wybory klientów nie potwierdzają tej tezy. Chwilówki mają więcej aspektów które je różnicują – są to warunki przyznawania (kryteria formalne, sprawdzane rejestry, ocena zdolności kredytowej), szybkość wypłaty środków, dostępne terminy, sposób weryfikacji danych klienta, możliwość refinansowania pożyczki itd.
Podsumowując, stworzenie atrakcyjnej oferty, która się przebije i „namiesza” na rynku pożyczkowym nie jest łatwe – wymaga to sporego kapitału i równie wysokich nakładów na reklamę. Jednak ten rynek jest najzwyczajniej w świecie nadal bardzo duży i zyskowny, wobec czego można się spodziewać dalszego wzrostu liczby firm pożyczkowych.
—
Artykuł opracowany przez: strona o pożyczkach chwilowki-online.org
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.