Startup Week 2011 – europejskie święto startupów już w październiku

Pięć dni pełnych konsultacji, warsztatów, dostępu do inwestorów i przedsiębiorców z całej Europy. Startup Week 2011, czyli Europejski Festiwal Startupów odbędzie się na początku października br. w Wiedniu, Austrii.

Organizatorzy Startup Week 2011 liczą na obecność technologicznych startupów i przedsiębiorców z Polski, zdobywających za granicą coraz większe uznanie. To wasza szansa na globalny sukces, przekonują. Organizatorem Startup Week jest wiedeński klaster InitialFactor, uruchomiony w 2009 roku przez Markusa Wagnera i Olivera Holle, austriackich przedsiębiorców zajmujących się rynkiem technologii i mediów.

Startup Week 2011 - europejskie święto startupów już w październiku 1Startup Week to ogólnoeuropejski festiwal dedykowany startupom internetowym, na którym będzie można spotkać około 100 inwestorów, posłuchać wypowiedzi blisko 70 prelegentów i uczestników paneli dyskusyjnych. Organizatorzy planują, że wydarzenie to odwiedzi około 1000 gości z całej Europy, w większości młodych przedsiębiorców. Festiwal Startup Week 2011 odbędzie się w dniach 3-7 października w Wiedniu, Austrii.

Jest mnóstwo wspaniałych firm we Środkowo-Wschodniej Europie. Chcemy zgromadzić wszystkich w tym samym czasie i miejscu by mogli budować między sobą relacje i opierać na nich przyszłe biznesy. Niektórzy przedsiębiorcy wyjadą ze Startup Week z dofinansowaniem ich projektów. Pozostali dużo się od siebie nauczą, poszerzą swoje sieci kontaktów i będą cieszyć się tygodniem przedsiębiorczej energii. Wzorcowym modelem dla Startup Week jest nowojorska scena startupowa. W Wiedniu chcemy połączyć jej profesjonalizm z kreatywnością i witalnością – powiedział Markus Wagner, założyciel i prezes funduszu i5 Invest i współorganizator Startup Week.

Do udziału w Startup Week 2011 zaproszeni są przede wszystkim przedsiębiorcy, inwestorzy oraz wszyscy, którzy mają pomysły na biznes związany z internetem lub technologiami mobilnymi, albo też posiadają odpowiednie kompetencje i chcieliby je dobrze spożytkować współpracując z młodym, dynamicznie rozwijającym się projektem. Co zyskają dzięki obecności na Europejskim Festiwalu Startupów?

Mogą zdobyć nieocenione kontakty i doświadczenie, zaprezentować się przed rzeszą znawców rynku, otrzymają szansę zrozumienia rynków na których chcą działać lub już działają i co istotne dowiedzieć się ile ich projekty tak naprawdę są warte – zapewnił Daniel Cronin, konsultant w All About Apps.

Uczestnicy i prelegenci będą zwracali uwagę na przeróżne aspekty związane ze sceną startupową m.in. takimi jak e-zdrowie, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, modę, wzornictwo czy gry. Jedną z atrakcji festiwalu będzie TechCrunch Vienna, impreza prowadzona przez czołowy światowy blog poświęcony internetowej i mobilnej przedsiębiorczości – TechCrunch.

Podczas festiwalu odbędzie się także konkurs Startup Challenge, do którego organizatorzy zapraszają młode firmy lub projekty z regionu Środkowo-Wschodniej Europy, w tym z Polski. Najlepszy startup zostanie zaprezentowany na łamach TechCrunch, a także w szeregu europejskich mediów i firmowych serwisów współpracujących z organizatorami Festiwalu.

Startupy mogą zgłaszać chęć uczestnictwa w konkursie Startup Challenge tylko do północy 10 sierpnia br. Firmy, które chciałyby wziąć udział w Startup Challenge nie mogą być starsze niż 2 lata.

Zgłoszenie na Startup Challenge jest bezpłatne. Można tego dokonać poprzez formularz „Apply to the Challenge” na stronie www.startupweek2011.com/challenge/. Każdy z 50 wybranych startupów otrzyma od organizatorów po dwa darmowe bilety wejściowe, upoważniające do uczestnictwa w całej imprezie oraz zaprezentowania projektu podczas konkursu. Startupy będą walczyły o możliwość prezentacji swoich projektów przed panelem złożonym z największych inwestorów na świecie. Taką możliwość zyska tylko 10 wybrańców.

Startup Week 2011 będzie trwał 5 dni. Pierwsze dwa dni dedykowane są wyłącznie startupom, które będą mogły wziąć udział w serii specjalnych sesji warsztatowych dotyczących m.in. oczekiwań inwestorów, zagadnień prawnych (np. patentów), form pozyskiwania pieniędzy, prowadzenia krótkich prezentacji. Drugi dzień w całości poświęcony będzie prezentacjom startupów w eliminacjach konkursu Startup Challenge.

Dopiero trzeciego dnia imprezy nastąpi oficjalne otwarcie konferencji Startup Week 2011, w którym nastąpią prezentacje, odbędą się kolejne warsztaty oraz panele dyskusyjne, a na koniec ogłoszeni zostaną finaliści konkursu Startup Challenge. Czwarty dzień otwarty zostanie przez Mike’a Butchera, redaktora naczelnego europejskiej edycji TechCrunch, po którym odbędzie się prezentacja i panel dyskusyjny poświęcony strategiom osiągania sukcesów przez startupy. Następnie 10 wybranych startupów rozpocznie sesję pitchowania, czyli kilkuminutowych prezentacji projektów przed inwestorami i audytorium uczestników wydarzenia. W tym dniu odbędzie się także ceremonia ogłoszenia zwycięzców Startup Challenge. Ostatni, piąty dzień Startup Week poświęcony zostanie panelom dyskusyjnym oraz prezentacjom studiów przypadków i zakończy się przyjęciem.

Podczas Startup Week 2011 będzie można wysłuchać prezentacje i podyskutować m.in. ze Stevem Regersem – dyrektorem Google na EMEA, Stefanem Glanzerem, który zainwestował m.in. w Last.fm, Reshmą Sohoni – założycielką i CEO seedcamp, Pawłem Chudzińskim z Team Europe Ventures, Mortenem Lundem – przedsiębiorcą, który zainwestował m.in. w Skype, Mike’iem Butcherem z TechCrunch Europe, Markusem Wagnerem z i5invest, Bartłomiejem Golą – polskim inwestorem ze SpeedUP Group, Michaelem Brehm – inwestorem i założycielem StudiVZ.net, Esther Dyson – inwestorką z EDventure Holdings, Elizabeth Varley – CEO TechHub London, Christianem Saller z KAYAK Europe czy Adamem Somlai-Fischerem – założyciel prezi.com.

Bilety wstępu na konferencję (3 dni – od 5 do 7 października) są dostępne w promocyjnej cenie tylko do 31 lipca. Szczegóły na stronie www.startupweek2011.com/tickets.

Polskim patronem medialnym Startup Week 2011 jest serwis Dziennik Internautów, a polskim ambasadorem imprezy jest Krzysztof Gontarek z jego redakcji ([email protected], Twitter: @kgontarek, tel +48606306168).

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top