4kurier.pl: jesteśmy już swego rodzaju standardem [wywiad]

W naszym cyklu „Poznajmy się” przedstawiamy rozwiązania wspierające biznes internetowy. Dziś zapraszamy do wywiadu Arturem Woźniakiem z 4kurier.pl – rozmawiamy o oprogramowaniu dla brokerów kurierskich. 

Jak zdefiniujecie swój produkt? Czym jest i kto jest odbiorcą?

Artur WoźniakNasz produkt to rozbudowane i dopracowane narzędzie dla brokera kurierskiego, służące do świadczenia usług on-line. Osobami korzystającymi z systemu są brokerzy kurierscy – czyli firmy, które współpracują z dużymi przewoźnikami np.: DPD, UPS, DHL i oferują ich usługi osobom prywatnym oraz przedsiębiorcom po korzystniejszych cenach. Nasz system umożliwia brokerom kurierskim sprzedaż tych usług osobom prywatnym i firmom poprzez internet. Klient końcowy wchodzi na stronę internetową w łatwy i intuicyjny sposób może zamówić kuriera, aby odebrał paczkę – strona internetowa, kalkulacja ceny paczki, procesowanie zamówienia, kontrola zamówień, integracja z przewoźnikami, zarządzanie klientami itd. to właśnie to czym jest nasz system.

Czy jest coś co wyróżnia waszą ofertę od oferty konkurencji?

Tak, jako jedyni na rynku oferujemy możliwość rozliczania się w wersji abonamentowej. Ten sposób rozliczeń proponujemy brokerom, którzy nie chcą przeznaczać dużych kwot na uruchomienie systemu. W tej wersji klient płacąc około 300 zł miesięcznie otrzymuje w pełni funkcjonalny serwis, umieszczony pod swoją domeną oraz z którego może w dowolnej chwili zrezygnować.

Mam wrażenie, że to dość wąski rynek. Ile, według Was, jest podmiotów na polskim rynku, które mogą być zainteresowane wdrożeniem 4kurier.pl?

[pullquote type=”right”]Aktualnie w internecie działa kilkadziesiąt serwisów internetowych świadczących tego typu usługi[/pullquote]Rynek usług kurierskich podobnie jak rynek usług internetowych i sprzedaż towarów przez internet cały czas rośnie i wg. wszelkich prognoz będzie się dynamicznie rozwijał. Aktualnie w internecie działa kilkadziesiąt serwisów internetowych świadczących tego typu usługi – część z nich korzysta z naszego systemu. Nasz produkt kierujemy zarówno do brokerów kurierskich, chcących dopiero zaistnieć w internecie (nie mających jeszcze systemu, a potrzebujących platformy internetowej do świadczenia swoich usług) oraz tych, którzy już istnieją ale nie są zadowoleni ze swojego obecnego systemu lub chcą go przebudować. Rynek usług kurierskich jest wymagający, oprócz ceny za przesyłkę liczy się także możliwość szybkiego zamówienia kuriera, intuicyjny i łatwy dostęp do funkcji systemu, funkcjonalność– tu właśnie wkraczamy my, z dopracowanym i rozwiniętym produktem, który z jednej strony umożliwia przykładowemu Kowalskiemu sprawne zamówienie kuriera i wysłanie paczki, z drugiej daje brokerowi narzędzie do ustalania ceny usług, monitorowania zamówień, generowania statystyk i sprawdzania przychodów itd. (to tylko niewielka część funkcji).

Czy macie aspiracje stać się swego rodzaju „standardem” na rynku?

System rozwijamy od 2010 roku, wdrożyliśmy go już kilkadziesiąt razy, dlatego stał on się już pewnego rodzaju standardem – często zwracają się do nas klienci, którzy proszą o taki sam serwis jak ten który robiliśmy wcześniej dla kogoś innego, ponieważ im się podoba i działa tak jak by to sobie wyobrażali.

W tym czasie oprócz opracowania samego systemu, stworzyliśmy również odpowiednie schematy naszej pracy i obsługi klientów, które pozwalają nam oferować system w korzystnej cenie oraz uruchomić go nawet w ciągu 3 dni.

4kurier

Często pytamy o pomysł na biznes i równie często otrzymujemy odpowiedź, że firma miała wewnętrzną potrzebę rozwiązania projektu i musiała stworzyć rozwiązanie dla siebie. Później się okazywało, że projekt taki można skomercjalizować. Jak było w Waszym przypadku?

[pullquote type=”right”]System wdrożyliśmy już kilkadziesiąt razy, dlatego stał się on się już pewnego rodzaju standardem[/pullquote]Zgłaszało się do nas coraz więcej firm zainteresowanych stworzeniem dla nich takiego systemu, często trafiali do nas przez serwis, który tworzyliśmy i im się podobał – doszliśmy więc do wniosku, że warto, aby dotychczas zdobyte doświadczenie przekształcić w gotowy produkt, ustandaryzować go i usystematyzować. Pozwoliło to zwiększyć jakość, skrócić czas niezbędny do wdrożenia systemu oraz obniżyć jego cenę.

Rozwijamy i wspieramy serwisy naszych klientów, w ten pozostajemy z nimi w kontakcie – to stałe i pewne źródło informacji odnośnie tego co dzieje się na rynku i co jeszcze można ulepszyć.

Dziękujemy za wywiad!

Firmy zainteresowane przedstawieniem swojego pomysłu na biznes internetowy zapraszamy do kontaktu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top