Firma CODES Consulting przeprowadziła analizę raportów rocznych za 2000 rok, 115 holdingów będących spółkami giełdowymi.
W Polsce jest około 400 znaczących firm o strukturze holdingowej. Są to największe organizacje gospodarcze w naszym kraju. Wartość giełdowa – 23 najsilniejszych stanowi aż 6% PKB Polski. 20% zarządów grup deklaruje, że ich firma jest liderem swojego rynku lub branży.
Jakie są wyniki pozostałych” Jak zarządzają liderzy”
ˇ 74 % zarządów obawia się wzrostu konkurencji,
ˇ 30% grup obawia się konkurencji zagranicznej,
ˇ zarządy 29 % holdingów przyznały, że w ciągu ostatnich 15 miesięcy sytuacja finansowa ich firm pogorszyła się,
ˇ 17% holdingów ma trudności z pozyskaniem inwestorów,
ˇ 13% zarządów stwierdziło, że w ostatnim czasie ich firmy zanotowały spadek rentowności.
Sprawdziliśmy liderów, czyli te firmy, które zajmują czołową pozycję w branży. Analiza porównawcza liderów i pozostałych holdingów wykazała, że spółki wiodące wyróżniają się następującymi cechami:
ˇ mają znaczny udział w rynku (z definicji),
ˇ ich produkty lub usługi są zdecydowanie wyższej jakości (posiadają certyfikaty jakości, normy ISO),
ˇ dysponują silną marką,
ˇ zarządzają rynkiem i planują go rozwijać,
ˇ oczekują wzrostu popytu w związku z zarządzaniem ofertą,
ˇ planują rozwijać strukturę kapitałową.
Z danych raportu wynika, że szansą dla takich struktur gospodarczych w obecnej sytuacji jest jednoczesne zarządzanie czterema obszarami, tj.:
ˇ marką,
ˇ struktura organizacyjną,
ˇ rynkiem,
ˇ ofertą.
Analiza wykazuje, iż tylko 8% grup kapitałowych może cieszy się rozpoznawalną marką, która jest atutem przy budowie wartości firmy. Dbałość o swoją markę i wizerunek oraz umiejętne wykorzystanie jej do budowania swojej pozycji stanowi niezaprzeczalną przewagę na rynku. Należy zwrócić tutaj uwagę na to, że przy szybko rozwijającej się konkurencji warto inwestować w wartości ponadczasowe i skupić się na tworzeniu pozytywnych skojarzeń związanych z własną marką, co zawsze będzie potęgować zwiększoną lojalnością klientów.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.