Feedink: chcemy „odczarować” plik produktowy dla marketerów [startup]

Plik produktowy zawierający wszystkie informacje o ofercie sklepu jest udostępniany m.in. porównywarkom internetowym. Czy można go ulepszyć? Czy jest do tego potrzebny dział IT? Twórcy Feedink.com proponują rozwiązanie, dzięki któremu można łatwo zarządzać takim plikiem.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

feedink-logoFeedink.com to proste i wydajne narzędzie do zarządzania plikami produktowymi w przekroju setek kanałów marketingowych. System funkcjonuje w modelu SaaS i jest przewidziany zarówno dla dużych i mniejszych klientów. Naszym głównym celem jest „odczarowanie” pliku produktowego do tej pory ściśle związanego z działem IT. Chcemy, aby plikiem produktowym mógł w prosty sposób zarządzać każdy marketing manager! W ten sposób nie tylko zaoszczędzi nie tylko czas, ale również otrzyma narzędzie, które pozwoli mu efektywniej zarządzać najważniejszymi kanałami marketingowymi opartymi na pliku produktowym.

feedink

Skąd pomysł?

[pullquote type=”right”]Marketing z wykorzystaniem plików produktowych bardzo szybko się rozwija. Tylko w Polsce możemy wyróżnić ponad 20 partnerów, których integracje można znaleźć w naszym systemie. [/pullquote]Projekt powstał z czystej potrzeby rynku. Odwieczny problem sporów i priorytetów pomiędzy działem IT a marketingiem musiał zostać rozwiązany w tak kluczowym aspekcie, jakim jest plik produktowy, bez którego dzisiejszy marketing dla e-commerce praktycznie nie może efektywnie funkcjonować.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Aktualnie mamy na pokładzie pięć osób w pełnym wymiarze czasu pracy. Z czego trzy z nich odpowiadają za kwestie techniczne. Część zadań zlecamy także na zewnątrz. Ze względu na ciągły rozwój, niedługo na pewno pojawi się konieczność powiększenia zespołu. Co jest Waszym atutem?

Jaki problem rozwiązujecie?

Marketing z wykorzystaniem plików produktowych bardzo szybko się rozwija. Tylko w Polsce możemy wyróżnić ponad 20 partnerów, których integracje można znaleźć w naszym systemie. Każdy z partnerów ma inne wymagania odnośnie pliku produktowego, jego struktury i zawartości. Źle przygotowany plik ogranicza możliwości reklamowe. Brak pliku nie pozwala na rozwinięcie wielu ważnych kanałów marketingowych, np Google PLA. Nasz system pozwala dopasować plik indywidualnie do potrzeb każdego z partnerów i łatwy sposób nim zarządzać.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Na rynku polskim jesteśmy jedynym podmiotem zajmującym się tego typu zagadnieniem. Patrząc globalnie, widzimy kilka firm, które oferują podobne rozwiązania – przy czym uważnie ich obserwujemy. Nie mniej jednak każda z nich podchodzi do tematu trochę z innej strony.
Mówiąc o barierach myślimy, że największą z nich jest świadomość klientów odnośnie istotności pliku produktowego w ich działaniach marketingowych. Marketer stara się optymalizować możliwie jak najwięcej i do tej po prostu nie wiedział, że może także zoptymalizować swój plik produktowy, który łączy go przecież z najbardziej efektywnymi kanałami marketingu i e-commerce.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Dostęp do sytemu rozliczany jest w modelu abonamentowym (SaaS), przy czym przewidujemy pakiet freemium lifetime z pełną funkcjonalnością ograniczoną jedynie do liczby produktów w asortymencie i liczby eksportowanych kanałów. W ten sposób chcemy dotrzeć do młodych i mniejszych sklepów, które nie mogą sobie jeszcze pozwolić na dodatkowe koszty – natomiast nasz system, może przyczynić się do wzrostu ich biznesu przez co, mamy nadzieje, że zostaną z nami na dłużej.

Projekt kierujemy do szeroko pojętego e-commerce, zarówno małego, jak i korporacyjnego klienta. Do wszystkich, którzy spotkali się z problemami wynikającymi z zarządzania czy przygotowania plików produktowych, ale także do wszystkich, którzy takich problemów chcą uniknąć.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Na ten moment naszym głównym celem jest pozyskanie możliwe jak największej liczby klientów, a mówiąc wprost – trakcja.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Już w tym momencie pozyskujemy pierwszych klientów z takich krajów jak Czechy, Turcja, czy Węgry. Także dalsza ekspansja zagraniczna jest naszym kluczowym celem. Cały czas planujemy kolejne funkcjonalności systemu, które pozwolą naszym klientom czerpać jeszcze więcej korzyści z systemu.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top