Jak najlepiej walczyć z piractwem i powiększać swoje dochody? Studio Fox chce to robić ograniczając widzom dostęp do swoich programów w serwisie Hulu. Co robią widzowie? Wybierają wersje pirackie.
Tydzień temu studio Fox dokonało istotnej zmiany w licencji serwisu Hulu – użytkownicy, którzy nie korzystają z płatnej opcji premium mogą obejrzeć nowe odcinki ulubionych programów wyprodukowanych przez Fox’a osiem dni po dacie emisji. Dla właścicieli korporacji była to zrozumiała i biznesowo uzasadniona decyzja: albo użytkownicy oglądać będą programy w telewizji (wyższe przychody reklamowe), albo kupią płatny dostęp premium w Hulu.
Okazuje się jednak, że wprowadzenie takiej zmiany nie przyczyniło się do poprawienia wyników oglądalności. Jak zauważa serwis TorrentFreak, znaczna część osób postanowiła pobrać odcinki ulubionych programów z sieci BitTorrent, korzystając z ich „pirackich” wersji.
Pod lupę wzięto dwa popularne programy Fox’a: Hell’s Kitchen oraz MasterChef. W ostatnich pięciu dniach liczba pobrań najnowszych odcinków programów z pirackich źródeł wzrosła odpowiednio o 114 proc. i 189 proc. (w porównaniu do trzech ostatnich odcinków, pod uwagę brano tylko internautów z USA).
Jednym z głównych powodów pobierania programów telewizyjnych (seriali, programów sportowych, satyrycznych, talk-shows itp.) ze źródeł łamiących obecnie obowiązujące prawo jest ich dostępność. Jeśli widzowie nie mogą zobaczyć programu drogą legalną, nie mają najmniejszych wątpliwości przy wybieraniu dróg nielegalnych, słusznie zauważają redaktorzy TorrentFreak.
To właśnie z tego powodu Hulu jest nie tylko istotnym przedsięwzięciem biznesowym. Ma również ogromne znaczenie w ograniczeniu piractwa w USA. Mając wybór, widzowie wybierają legalne źródło dystrybucji. Niestety, nie wszystkie duże studia odbierają to jak sukces – o czym świadczy choćby opisywane działanie firmy Fox.
Coraz bardziej restrykcyjne prawo, „spektakularne” akcje łapania „przestępców” pobierających filmy z sieci P2P, próba wymuszenia braku społecznej akceptacji dla tego typu praktyk – nie przynoszą żadnego pozytywnego skutku. Jedynym sensowym jak się wydaje rozwiązaniem jest promowanie rozwiązań takich jak Hulu – dającym widzom natychmiastowy i darmowy (lub za rozsądną, niewielką opłatą) dostęp do ulubionych programów największych wytwórni. Dopóki takie platformy nie będą popularne (i dostępne w kolejnych krajach, choćby w Polsce), piractwo będzie rozwijać się w najlepsze. Wymaga to jednak zmiany myślenia i modeli biznesowych. A w dużych korporacjach zakorzenionych w XX-wiecznym myśleniu o dystrybucji swych produktów – jest z tym największy problem.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.