Dzięki analizie danych zebranych na przełomie trzech ostatnich lat [2010, 2011, a także pierwszy kwartał 2012 roku], firma FreshMail opracowała pierwsze tak obszerne badanie rynku e-mail marketingowego w Polsce. Zostało ono oparte na aktywności ponad 15 000 000 odbiorców newsletterów (unikalne adresy e-mail), do których wysyłane jest, za pomocą systemu FreshMail ponad 1 000 000 000 wiadomości e-mail rocznie.
Podczas analizy, przebadane zostały zarówno zachowania odbiorców jak i działania marketerów. Zdaniem Pawła Sali, dyrektora zarządzającego firmy FreshMail: “dotychczasowe raporty dotyczące rynku e-mail marketingowego w Polsce były skromne i ze względu na przyjęte założenia metodologiczne mogły być obarczone dużym błędem statystycznym”.
Po raz pierwszy przygotowano więc tak rozległe i dokładne opracowanie danych związanych z rynkiem e-mail marketingu w Polsce.
Co wynika z poniższego badania?
1. Coraz chętniej sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych – od 2010 roku bardzo dynamicznie rośnie wykorzystanie urządzeń mobilnych do sprawdzania poczty elektronicznej ,osiągając w pierwszym kwartale 2012 roku udział na poziomie 6%. Jednocześnie rośnie wykorzystanie technologi webowych do sprawdzania poczty.
2. Microsoft Outlook nadal króluje – z badania wynika, że ponad 68% poczty sprawdzanej przy użyciu programów desktopowych (instalowanych na komputerach) wykorzystuje jeden z programów Microsoftu – ponad 1/3 z tych programów to MS Outlook 2007 i 2010.
3. Social media i e-mail marketing – coraz częściej marketerzy szukają synergii pomiędzy social mediami (zwłaszcza Facebookiem) a e-mail marketingiem. Niestety, nie przekłada się to na sprzedaż, gdyż znacznie częściej umieszczany jest przycisk, którego celem jest polubienie fanpage danej marki niż udostępnienie danego newslettera na Facebook’owej tablicy subskrybenta.
4. Komunikacja one-to-one – marketerzy znacznie chętniej wykorzystują personalizację zarówno w temacie jak i w treści wiadomości. Mądrze zastosowana potrafi zwiększyć efektywność mailingu nawet trzyipółkrotnie.
5. Czas wysyłki – w dalszym ciągu pierwsza połowa tygodnia wykorzystywana jest do prowadzenia przede wszystkim komunikacji B2B, a druga do komunikacji B2C. Środa nadal króluje jako magiczna, jednak jej efektywność systematycznie spada.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.