Inżynierowie YouTube opracowują technologię, która da możliwość właścicielom klipów filmowych wypożyczania ich innym użytkownikom za opłatą. Czy będzie to szansa na zarobienie dla twórców popularnych lub niszowych treści?
Do tej pory właściciele YouTube dawali możliwość zarabiania tylko tym użytkownikom, których filmy cieszyły się największą popularnością. To właśnie do nich skierowany jest program partnerski, który umożliwia pewnej części użytkownikom (każdorazowo decyzję w tej sprawie podejmują pracownicy YouTube) czerpanie zysków z reklam wyświetlanych przy okazji filmów.
Hunter Walk, jeden z menadżerów YouTube zdradził w rozmowie MediaPost, że jego zespół pracuje nad technologią, która pozwoli użytkownikom na pobieranie opłat od innych osób za wyświetlanie filmów. I choć nie znamy szczegółów projektu (na przykład tego, czy będzie to program otwarty dla każdego, czy ograniczony do pewnej grupy wydawców) to może to być szansa dla twórców treści unikalnych i użytecznych, które niekoniecznie muszą mieć charakter masowy. Oferując swoje klipy zainteresowanym odbiorcom będą mogli na nich zarobić.
Filmy w YouTube ogląda ok. 135 mln osób miesięcznie, czyli średnio trzech na czterech widzów wideo w internecie. Warto dodać, że w ramach serwisu od kilkunastu tygodni działa sklep z wideo na żądanie (VOD). Za stosunkowo niewielką opłatą (od jednego do czterech dolarów) można w nim wypożyczyć film na okres od 24 do 72 godzin. W ofercie wypożyczalni są zarówno hollywoodzkie superprodukcje jak i treści niszowe: japońskie kreskówki, czy materiały edukacyjne. Sklep dostępny jest niestety wyłącznie na terenie USA.
Jeśli sprawdzą się doniesienia MadiaPost być może wkrótce udostępniona zostanie hybryda wypożyczalni profesjonalnych filmów z modelem biznesowym opartym na treściach generowanych przez użytkowników.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.