Zaczytaj.pl: stawiamy na wiarygodność użytkowników [wywiad]

Opublikowano: 1 września 2015. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Gdzie wydawcy mogą szukać nowych czytelników? Rozmawiamy z Martą Grządzielską z Zaczytaj.pl o nowym projekcie mającym na celu zachęcać użytkowników do czytania serwisów internetowych. Nagrodą za czytanie mają być bony na zakupy oraz doładowania do telefonów.

Co to jest Zaczytaj.pl i do kogo chcecie trafić?

Zaczytaj.pl program lojalnościowy zachęcający do czytania artykułów w polecanych serwisach internetowych. Naszym celem jest poszerzanie horyzontów i wiedzy osób zainteresowanych czytaniem i informowanie użytkowników o nowych serwisach pojawiających się w sieci. Użytkownicy za czytanie artykułów otrzymują punkty, które mogą wymienić na nagrody. Program umożliwia także zbieranie punktów za udział w zadaniach specjalnych jak: wypełnienie ankiety, rejestracja w serwisie internetowym, udział w konkursie, przetestowanie aplikacji mobilnej, zakupy w sklepach internetowych itp. Dzięki licznym akcjom użytkownik może otrzymać więcej punktów i szybciej wymienić je na nagrody.

zaczytaj2

Zapraszamy do udziału w programie Zaczytaj.pl wszystkie osoby aktywne w internecie, lubiące czytać artykuły w tematycznych serwisach internetowych oraz zainteresowane nowymi technologiami i aplikacjami mobilnymi.

Projekt jest właściwie kontynuacją PrzeczytamWszystkich.pl – jakie są zmiany w stosunku do pierwowzoru?

W programie Zaczytaj.pl stawiamy przede wszystkim na wiarygodność i uczciwość użytkowników
Miałam przyjemność przez ponad 6 lat pracować we wspomnianym programie i bardzo cenię nawiązane relacje z wydawcami i użytkownikami w tym czasie. Tym samym bardzo dobrze poznałam potrzeby wydawców i użytkowników – jednocześnie zmian jakich oczekują. Gdy z końcem lipca 2015 program został zamknięty zostałam zainspirowana przez wydawców i użytkowników i postanowiłam wraz z zespołem kontynuować ideę programu. Założyliśmy firmę i tak powstał projekt Zaczytaj.pl
W projekcie Zaczytaj.pl wdrożyliśmy następujące zmiany:

  • skupiamy się przede wszystkim na jakości użytkowników, dlatego z IT wprowadziliśmy wiele zabezpieczeń w celu wyeliminowania duplikacji kont – mamy świadomość, że tylko w ten sposób zbudujemy wartościowy projekt kierując się zasadą WIN WIN WIN, a więc zyskuje użytkownik otrzymując dostęp do popularnych treści i zyskuje wydawca promując swój serwis w programie Zaczytaj.pl
  • jesienią powstanie specjalna aplikacja mobilna dla użytkowników z powiadomieniami o najnowszych możliwościach zbierania punktów w programie Zaczytaj.pl
  • wdrożymy specjalny chat dla użytkowników do kontaktu z opiekunem programu
  • zapewniamy możliwość wymiany punktów na realne nagrody – będą to przede wszystkim karty podarunkowe o wartości 50, a także 100, 150 PLN do najpopularniejszych sklepów jak Tesco, Rossmann, Media Markt, Ikea itp., oraz doładowania do telefonów
  • planujemy na start projektu konkurs dla najaktywniejszych użytkowników programu
    użytkownik otrzyma dostęp do nowych narzędzi dzięki, którym będzie mógł przykładowo zobaczyć jakie artykuły przeczytali znajomi.

Chcemy przede wszystkim stworzyć prawdziwą społeczność wokół Zaczytaj.pl i pokazać przydatność naszego projektu – dlatego w niedalekiej przyszłości będziemy zmierzać w kierunku personalizacji dostarczanych treści użytkownikowi na podstawie jego preferencji i historii czytanych artykułów.

Dużo wspominacie o grywalizacji – to dość modny temat. Czy jednak nie obawiacie się, że część użytkowników może oszukiwać?

W programie Zaczytaj.pl stawiamy przede wszystkim na wiarygodność i uczciwość użytkowników, przykładowo jeśli użytkownik zaprosi do programu znajomego, akceptujemy rejestracje znajomych tylko z innego IP i cookie. Będziemy monitorować działania użytkowników codziennie i jeśli zdarzą się osoby nieuczciwe ich konta będą blokowane. Natomiast grywalizacja w programie Zaczytaj.pl będzie polegać na zdobywaniu kolejnych wyróżnień przez użytkowników i będzie zależała od ich aktywności. I tak z osoby nieźle zaczytanej użytkownik może zostać ambasadorem Zaczytaj.pl i zyskać szereg korzyści – tańsze nagrody, dodatkowe punkty itp.

Jaki jest Wasz cel biznesowy do końca roku?

Naszym celem jest nawiązanie współpracy z ciekawymi serwisami internetowymi w najbardziej popularnych kategoriach tematycznych jak: biznes, wiadomości, lifestyle, motoryzacja, uroda, zdrowie, zakupy, technologie mobilne, sport itp. Dzięki temu zapewnimy użytkownikom najlepsze artykuły do czytania. Będziemy także aktywnie pozyskiwać nowych użytkowników do programu. Zależy nam również na nawiązaniu współpracy z agencjami marketingowymi i wdrażaniu interesujących akcji dla aktywnych użytkowników. Ponadto, kategorię, którą chcemy mocno rozwinąć to punkty za zakupy w sklepach internetowych.

Projekt już działa, macie gotowe umowy z partnerami. Czy szukacie firm, które pomogłyby Wam rozwinąć program?

Mamy kilka pomysłów na rozwinięcie projektu i jesteśmy już w trakcie rozmów z nowymi partnerami, szczegółów jeszcze nie mogę zdradzać, ale mam nadzieję projekt będzie się aktywnie rozwijał z miesiąca na miesiąc. Natomiast obecnie skupiamy się na zapewnieniu jak najlepszej usługi dla wydawców i partnerów.

Dziękuję za rozmowę.

Sylwester KozakZaczytaj.pl: stawiamy na wiarygodność użytkowników [wywiad]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.