Z pozoru mogłoby się wydawać, że prowadzenie sklepu internetowego to łatwe zajęcie. Wprowadzanie produktów do bazy, przygotowywanie wysyłek, zamawianie towaru czy korespondencja z klientami, to przecież przyjemne czynności. Żeby jednak zdobyć satysfakcjonujący kawałek rynku oraz utrzymać się na nim, trzeba zrobić o wiele więcej.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation
Jedną z pierwszych decyzji, jakie początkujący adept e-commerce musi podjąć, jest wybór oprogramowania, w oparciu o które jego sklep będzie funkcjonował. Bardzo dużym powodzeniem cieszy się platforma Magento i to jej będzie poświęcony poniższy artykuł. Posiada ona szereg zalet, których na próżno szukać u konkurencji.
Dostarcza mnóstwa funkcji, sprzyja możliwości optymalizacji pod kątem SEO oraz pozwala generować liczne raporty i dokonywać analiz ruchu w sklepie. Warto zwrócić uwagę, że mnogość dostępnych funkcjonalności rodzi konieczność zorganizowania solidnego zaplecza serwerowego. Decydując się na radykalne oszczędności właśnie w tym zakresie, można narazić się na nieprzyjemności w momencie, kiedy sklep znacznie się rozrośnie.
Jakie możliwości daje sklep na Magento?
Platforma ta pozwala na wykorzystanie gotowych szablonów bądź dostosowanie ich do konkretnych potrzeb. Jeżeli sklep ma się wyróżniać na tle konkurencji i zostawać na dłużej w pamięci odwiedzających, warto zadbać o chwytliwą oprawę graficzną. Równie ważne są atrakcyjne opisy produktów, które w Magento można w dowolny sposób modyfikować i ulepszać.
Dużym udogodnieniem jest możliwość administrowania akcjami promocyjnymi w ramach całego asortymentu lub jego określonej części. Dostępna jest również funkcjonalność pozwalająca na przygotowanie osobnych szablonów dla poszczególnych produktów. Takie urozmaicenie podczas przeglądania oferty sklepu niejednemu klientowi przypadnie do gustu.
Sklepy internetowe oparte na platformie Magento mogą, dzięki dostępnym w ramach tej platformy opcjom, być poddane głębokiej optymalizacji kodu pod kątem SEO. Jest to rzecz nie do przecenienia w przypadku sklepu internetowego. Dziesiątki czy setki podstron z poszczególnymi artykułami muszą być perfekcyjnie dostosowane do wymagań wyszukiwarek, by zwiększyć szanse powodzenia w sieciowym wyścigu o względy klienta.
Pomocne będzie w tym również połączenie swojego katalogu z popularnymi porównywarkami internetowymi. O tym jednak w akapicie poniżej, traktującym o specjalnych opcjach uzupełniających.
Magento – moduły dodatkowe
Zaletą Magento jest dostępność wielu różnych modułów, poszerzających funkcjonalności sklepu i dających nowe możliwości. Poniżej kilka przykładów korzyści:
Ułatwienie współpracy z firmą kurierską – moduły pozwalające na błyskawiczne drukowanie wszystkich niezbędnych dokumentów, pomagają uniknąć żmudnej i powtarzalnej pracy oraz pomyłek i idących za nimi kosztów.
Zachęta klientów do zakupów, np. poprzez generowanie kodów rabatowych. Sprzyja zwiększeniu sprzedaży.
Integracja sklepu z zewnętrznymi serwisami, np. portalami społecznościowymi. Dzięki temu użytkownik może zalogować się przez facebooka.
Wysyłanie katalogu sklepowego do porównywarek i serwisów aukcyjnych. Pozwala to na zwiększenie liczby transakcji i poszerzenie oddziaływania sklepu w sieci.
Możliwość wysyłania SMS do klientów. Sprawnie działająca komunikacja wzmocni poczucie komfortu użytkownika oraz zwiększy jego zadowolenie z obsługi.
Zintegrowanie sklepu z serwisami płatności elektronicznych. W dzisiejszej epoce, kiedy coraz więcej osób dokonuje płatności w Internecie, jest to rzecz absolutnie niezbędna.
Czy poradzę sobie z opanowaniem Magento?
Ze względu na dużą złożoność, ta platforma może spowodować – przynajmniej na początku – poczucie dezorientacji u właściciela sklepu. Chcąc wyjść naprzeciw problemom takich osób, na rynku powołano szereg firm pomagających we wdrożeniach systemu. Mogą one również pomóc w audycie bezpieczeństwa sklepu, zoptymalizować kod strony pod kątem SEO czy dostosować witrynę www do wymagań dotyczących stron responsywnych (ten ostatni punkt jest szczególnie ważny, biorąc pod uwagę rosnącą aktywność użytkowników urządzeń mobilnych).
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.