Zalecenia IAB dla wyszukiwarek

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych form reklamy jest pozycjonowanie wyników w wyszukiwarkach- użytkownik często napotyka na reklamy nie zdając sobie z tego sprawy.

IAB Polska przedstawiła swoje stanowisko odnośnie prezentowania „płatnych” treści w wynikach wyszukiwarek. W dokumencie IAB przytacza przykład Google’a, który to w bardzo wyraźny sposób przedstawia płatne ekspozycje.

Główne zalecenie IAB jest dość oczywiste: „Podczas prezentacji wyników działania systemów wyszukiwawczych, podobnie jak w przypadku np. audycji telewizyjnych, widzowie powinni być poinformowani, czy oglądają program sponsorowany, reklamę czy też obiektywny materiał informacyjny.”.

IAB pozostawiają jednocześnie formę tego przekazu właścicielowi danej witryny.

Szkoda tylko, że IAB powołując się na zachodnie przykłady (Google, Yahoo, AltaVista) nie spoglądają na krajowego NetSprinta, który to robi w bardzo Czytelny i zrozumiały dla użytkownika sposób.

http://www.iab.pl
http://www.netsprint.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top