„Sponsorowane ikony” w Google Maps

Opublikowano: 2 września 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Po sześciu miesiącach testów w Australii i Nowej Zelandii, Google udostępnia w USA nowy pomysł na monetyzację Map – firmy będą mogły teraz reklamować się za pomocą swoich logo w miejscu, w którym prowadzą działalność.

Program reklamowy startuje w USA z czterema dużymi reklamodawcami: Bank of America, Target, Public Storage oraz HSBC. W miejscach, w których funkcjonują placówki tych firm pojawią się ich logo – zamiast, jak było wcześniej, ikonki reprezentującej konkretny rodzaj prowadzonej działalności, wspólnej dla wszystkich firm z danej branży.

„Sponsorowane ikony” w Google Maps 1Nowy widok dostępny jest obecnie w Google Maps. W najbliższych tygodniach pojawić ma się w telefonach wykorzystujących tą technologię.

Google nie zdradza jeszcze cen nowej formy reklamowej. Wiemy jednak, że będzie rozliczana w modelu CPM i firmy zapłacą tylko za wyświetlenia własnego logo. Nie wiadomo również kiedy funkcjonalność pojawi się w Europie.

Źródło: AdAge.com

Dawid Zaraziński„Sponsorowane ikony” w Google Maps

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.