„Subskrybuj” – Facebook wprowadza asymetryczne relacje

Opublikowano: 15 września 2011. Kategoria: Rynek. Tagi:

Już od dziś użytkownicy Facebooka będą mogli zaoferować wszystkim zainteresowanym możliwość śledzenia ich publicznych statusów bez konieczności zostawania „znajomymi”. Nawiązywanie asymetrycznych relacji, charakterystycznych dla takich serwisów jak choćby Twitter czy Google+, było oczekiwaną przez wielu użytkowników opcją.

Jak dotąd subskrybowałaś konta znajomych. Teraz możesz być na bieżąco z informacjami od dziennikarzy, gwiazd, polityków i innych osób. Kliknij Przycisk Subskrybuj w profilu danej osoby, aby otrzymywać od niej informacje publiczne, które pojawią się w Twoich Aktualnościach – czytamy na stronach Facebooka.

„Subskrybuj” - Facebook wprowadza asymetryczne relacje 1

„Subskrybuj” - Facebook wprowadza asymetryczne relacje 2

Aby subskrypcja informacji publicznych była możliwa, użytkownik musi najpierw na to zezwolić, określając jednocześnie, kto będzie mógł komentować wpisy. Jeśli wyrazi na to zgodę, w jego profilu pojawi się przycisk Subskrybuj, a użytkownicy, którzy go klikną, zobaczą wpisy w polu własnych aktualnościach. Co więcej, subskrybenci mogą zobaczyć tylko informacje udostępniane publicznie, określając jednocześnie ilość i rodzaj informacji, jakie otrzymują (np. wszystkie wiadomości czy tylko informacje o narodzinach dziecka itd.).

Nowa możliwość ma sprawdzić się głównie w przypadku osób publicznych, które nie będą musiałby akceptować wszystkich zaproszeń lub prowadzić osobnej strony (fanpage). Facebook udostępnić ma także opcję migracji ludzi, którzy polubili strony takich osób, do roli subskrybentów. Warto zaznaczyć, że marki nie mogą mieć subskrybentów – dla nich przeznaczona jest właśnie opcja tworzenia stron.

Dawid Zaraziński„Subskrybuj” – Facebook wprowadza asymetryczne relacje

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.