3 mity na temat marketingu social media

Na temat komunikacji na portalach  społecznościowych krąży wiele mitów. Wiele z nich nigdy nie miało niczego wspólnego z prawdą. Niektóre stały się mitami po zmianach wprowadzanych przez administratorów społecznościówek.

social-media-salesKanały społecznościowe, jak Facebook czy Twitter są dla firm coraz ważniejsze. Nic dziwnego, że w ciągu ostatních kilku lat na rynku pojawiło się sporo agencji wyspecjalizowanych w prowadzeniu dla biznesu kampanii w portalach społecznościowych. Niestety wielu klientów agencji social media wciąż bazuje na pewnych wyobrażeniach dotyczących komunikacji w społecznościówkach. Poniżej rozprawiamy się z 3 najpopularniejszymi teoriami. W przygotowaniu materiału pomogła nam agencja social media Think Kong – jedna z najbardziej rozpoznawalnych i renomowanych agencji zajmujących się marketingiem online. Naturalnie mitów na temat social media jest dużo więcej. Poniższe 3 to tylko te najczęściej pojawiające się w głowach marketerów.

Mit nr 1: Social media nie sprzedają

Nieprawda. Dyskusje na ten temat trwają od zawsze. Social media same z siebie oczywiście nie sprzedają, ale prowadzona w nich komunikacja może bardzo silnie wesprzeć sprzedaż. Kanały społecznościowe (w szczególności Facebook) można użyć po prostu jako medium reklamowe, dotarcia z komunikatem sprzedażowym do klientów. Wtedy ich skuteczność wyraża się w ten sam sposób co skuteczność innych mediów. Społecznościówki można też używać np. w celu budowania wizerunku czy obsługi klientów. Każda z tych strategii przy dobrym wdrożeniu „sprzedaje“.

Mit nr 2: Liczą się głównie lajki

Nie do końca. Sama liczba lubiących czy followersów ma jakieś znaczenie, ale wbrew pozorom niewielkie. Zwłaszcza jeśli kanały społecznościowe używamy po prostu jako medium reklamowe. A do tego namawiają nas same serwisy – Facebook czy Instagram od dawna promują formaty konkurencyjne do telewizyjnych, starają się przemówić do marketerów językiem reklamy. Gromadzenie fanów jest zdecydowanie przereklamowane.

Mit nr 3: Social media = Facebook

Jest inaczej. Facebook oczywiście jest największym i najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, ale bez niego też da się prowadzić działania. Wiele firm celowo nie decyduje się na obecność na Facebooku. Jeszcze inne – jak np. Abplanalp ASICS czy SpecSavers starają się tworzyć własne społeczności. Facebook to tylko najbardziej znany przyczółek social media.

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia


Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Scroll to Top