Na temat komunikacji na portalach społecznościowych krąży wiele mitów. Wiele z nich nigdy nie miało niczego wspólnego z prawdą. Niektóre stały się mitami po zmianach wprowadzanych przez administratorów społecznościówek.
Kanały społecznościowe, jak Facebook czy Twitter są dla firm coraz ważniejsze. Nic dziwnego, że w ciągu ostatních kilku lat na rynku pojawiło się sporo agencji wyspecjalizowanych w prowadzeniu dla biznesu kampanii w portalach społecznościowych. Niestety wielu klientów agencji social media wciąż bazuje na pewnych wyobrażeniach dotyczących komunikacji w społecznościówkach. Poniżej rozprawiamy się z 3 najpopularniejszymi teoriami. W przygotowaniu materiału pomogła nam agencja social media Think Kong – jedna z najbardziej rozpoznawalnych i renomowanych agencji zajmujących się marketingiem online. Naturalnie mitów na temat social media jest dużo więcej. Poniższe 3 to tylko te najczęściej pojawiające się w głowach marketerów.
Mit nr 1: Social media nie sprzedają
Nieprawda. Dyskusje na ten temat trwają od zawsze. Social media same z siebie oczywiście nie sprzedają, ale prowadzona w nich komunikacja może bardzo silnie wesprzeć sprzedaż. Kanały społecznościowe (w szczególności Facebook) można użyć po prostu jako medium reklamowe, dotarcia z komunikatem sprzedażowym do klientów. Wtedy ich skuteczność wyraża się w ten sam sposób co skuteczność innych mediów. Społecznościówki można też używać np. w celu budowania wizerunku czy obsługi klientów. Każda z tych strategii przy dobrym wdrożeniu „sprzedaje“.
Mit nr 2: Liczą się głównie lajki
Nie do końca. Sama liczba lubiących czy followersów ma jakieś znaczenie, ale wbrew pozorom niewielkie. Zwłaszcza jeśli kanały społecznościowe używamy po prostu jako medium reklamowe. A do tego namawiają nas same serwisy – Facebook czy Instagram od dawna promują formaty konkurencyjne do telewizyjnych, starają się przemówić do marketerów językiem reklamy. Gromadzenie fanów jest zdecydowanie przereklamowane.
Mit nr 3: Social media = Facebook
Jest inaczej. Facebook oczywiście jest największym i najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, ale bez niego też da się prowadzić działania. Wiele firm celowo nie decyduje się na obecność na Facebooku. Jeszcze inne – jak np. Abplanalp ASICS czy SpecSavers starają się tworzyć własne społeczności. Facebook to tylko najbardziej znany przyczółek social media.
Wpisy promowane
- Trzy korzyści z kwalifikowania technologii spawania (WPQR)Kwalifikowanie technologii spawania WPQR (ang. Welding Procedure Qualification Record) to procedura skierowana do firm oferujących produkcję spawalniczą. Wdrożenie WPQR daje ...
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!