Na temat komunikacji na portalach społecznościowych krąży wiele mitów. Wiele z nich nigdy nie miało niczego wspólnego z prawdą. Niektóre stały się mitami po zmianach wprowadzanych przez administratorów społecznościówek.
Kanały społecznościowe, jak Facebook czy Twitter są dla firm coraz ważniejsze. Nic dziwnego, że w ciągu ostatních kilku lat na rynku pojawiło się sporo agencji wyspecjalizowanych w prowadzeniu dla biznesu kampanii w portalach społecznościowych. Niestety wielu klientów agencji social media wciąż bazuje na pewnych wyobrażeniach dotyczących komunikacji w społecznościówkach. Poniżej rozprawiamy się z 3 najpopularniejszymi teoriami. W przygotowaniu materiału pomogła nam agencja social media Think Kong – jedna z najbardziej rozpoznawalnych i renomowanych agencji zajmujących się marketingiem online. Naturalnie mitów na temat social media jest dużo więcej. Poniższe 3 to tylko te najczęściej pojawiające się w głowach marketerów.
Mit nr 1: Social media nie sprzedają
Nieprawda. Dyskusje na ten temat trwają od zawsze. Social media same z siebie oczywiście nie sprzedają, ale prowadzona w nich komunikacja może bardzo silnie wesprzeć sprzedaż. Kanały społecznościowe (w szczególności Facebook) można użyć po prostu jako medium reklamowe, dotarcia z komunikatem sprzedażowym do klientów. Wtedy ich skuteczność wyraża się w ten sam sposób co skuteczność innych mediów. Społecznościówki można też używać np. w celu budowania wizerunku czy obsługi klientów. Każda z tych strategii przy dobrym wdrożeniu „sprzedaje“.
Mit nr 2: Liczą się głównie lajki
Nie do końca. Sama liczba lubiących czy followersów ma jakieś znaczenie, ale wbrew pozorom niewielkie. Zwłaszcza jeśli kanały społecznościowe używamy po prostu jako medium reklamowe. A do tego namawiają nas same serwisy – Facebook czy Instagram od dawna promują formaty konkurencyjne do telewizyjnych, starają się przemówić do marketerów językiem reklamy. Gromadzenie fanów jest zdecydowanie przereklamowane.
Mit nr 3: Social media = Facebook
Jest inaczej. Facebook oczywiście jest największym i najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, ale bez niego też da się prowadzić działania. Wiele firm celowo nie decyduje się na obecność na Facebooku. Jeszcze inne – jak np. Abplanalp ASICS czy SpecSavers starają się tworzyć własne społeczności. Facebook to tylko najbardziej znany przyczółek social media.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.