Zdecydowałeś się na prowadzenie agencji marketingowej. Założyłeś firmę: określiłeś numery PKD, wybrałeś odpowiednią dla siebie formę opodatkowania, zarejestrowałeś działalność gospodarczą. Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę?
Z danych zebranych przez Grupę Kwanko wynika, że w Polsce nadal najwięcej funduszy przeznacza się na reklamę telewizyjną (38 proc.). Reklama w internecie plasuje się wprawdzie na miejscu drugim (20 proc.), ale wyprzedziła już reklamę w prasie (19 proc.). Zainteresowanie reklamą internetową przekłada się na większe na nią wydatki na całym świecie. W USA sięgają one 58 miliardów euro; w Polsce to około 700 milionów. Najwyższy procent wydatków przypada na reklamę display (41,5 proc.), SEM (40,4 proc.) i mobile (11,5 proc.). Przewiduje się, że do 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online wyniesie 50 proc. Jak widać, jest w co inwestować. Pytanie, co zrobić, by twoja nowo założona firma nie tylko przetrwała, ale też rozwinęła się?
Po pierwsze: zainwestuj w dobry sprzęt
W zależności od tego, jak wielką firmę chcesz prowadzić i ilu ludzi zatrudnić, przede wszystkim wybierz odpowiedni lokal. W następnej kolejności zainwestuj w sprzęt. Komputer stacjonarny i laptop to podstawa. Jeśli masz zamiar zajmować się również fotografią reklamową, niezbędny będzie dobry aparat. Nie zapomnij też o programie do obróbki fotografii dla grafika ani o systemach operacyjnych i niezbędnym oprogramowaniu dla informatyków.
Po drugie: zatrudnij profesjonalistów
Złota zasada podczas kompletowania współpracowników: zawsze zatrudniaj lepszych od siebie w danej dziedzinie. Dzięki temu twoja firma będzie się rozwijać dynamicznie, a ty nie będziesz musiał wszystkiego osobiście nadzorować. Kogo potrzebujesz do agencji marketingowej? Z całą pewnością specjalistę od SEO, copywritera, specjalistę ds. marketingu, grafika, programistę oraz social media managera, dla którego Facebook, Twitter czy Snapchat nie mają żadnych tajemnic.
Po trzecie: określ zakres swoich usług
Zadaniem agencji marketingowej jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, w tym zachęcenie klientów do kupowania danych produktów czy korzystania z proponowanych usług. Aby dobrze się z tej misji wywiązać, warto poszerzyć wachlarz działań agencji, wprowadzając obok reklamy również inne usługi marketingowe. Tak funkcjonuje między innymi firma INTERNETUM, która dzięki połączeniu marketingu internetowego z działaniami w mediach społecznościowych, pozycjonowaniem i e-mail marketingiem kompleksowo wspiera pozycję klienta w internecie.
Największe światowe firmy zaczynały od czegoś małego. Jeśli odpowiednio zaplanujesz działania własnej agencji, nic nie stanie na przeszkodzie, byś i ty odniósł sukces.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.