3 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy prowadzeniu agencji marketingowej

Zdecydowałeś się na prowadzenie agencji marketingowej. Założyłeś firmę: określiłeś numery PKD, wybrałeś odpowiednią dla siebie formę opodatkowania, zarejestrowałeś działalność gospodarczą. Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę?

kolleginnen besprechen etwas am schreibtischZ danych zebranych przez Grupę Kwanko wynika, że w Polsce nadal najwięcej funduszy przeznacza się na reklamę telewizyjną (38 proc.). Reklama w internecie plasuje się wprawdzie na miejscu drugim (20 proc.), ale wyprzedziła już reklamę w prasie (19 proc.). Zainteresowanie reklamą internetową przekłada się na większe na nią wydatki na całym świecie. W USA sięgają one 58 miliardów euro; w Polsce to około 700 milionów. Najwyższy procent wydatków przypada na reklamę display (41,5 proc.), SEM (40,4 proc.) i mobile (11,5 proc.). Przewiduje się, że do 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online wyniesie 50 proc. Jak widać, jest w co inwestować. Pytanie, co zrobić, by twoja nowo założona firma nie tylko przetrwała, ale też rozwinęła się?

Po pierwsze: zainwestuj w dobry sprzęt

W zależności od tego, jak wielką firmę chcesz prowadzić i ilu ludzi zatrudnić, przede wszystkim wybierz odpowiedni lokal. W następnej kolejności zainwestuj w sprzęt. Komputer stacjonarny i laptop to podstawa. Jeśli masz zamiar zajmować się również fotografią reklamową, niezbędny będzie dobry aparat. Nie zapomnij też o programie do obróbki fotografii dla grafika ani o systemach operacyjnych i niezbędnym oprogramowaniu dla informatyków.

Po drugie: zatrudnij profesjonalistów

Złota zasada podczas kompletowania współpracowników: zawsze zatrudniaj lepszych od siebie w danej dziedzinie. Dzięki temu twoja firma będzie się rozwijać dynamicznie, a ty nie będziesz musiał wszystkiego osobiście nadzorować. Kogo potrzebujesz do agencji marketingowej? Z całą pewnością specjalistę od SEO, copywritera, specjalistę ds. marketingu, grafika, programistę oraz social media managera, dla którego Facebook, Twitter czy Snapchat nie mają żadnych tajemnic.

Po trzecie: określ zakres swoich usług

Zadaniem agencji marketingowej jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, w tym zachęcenie klientów do kupowania danych produktów czy korzystania z proponowanych usług. Aby dobrze się z tej misji wywiązać, warto poszerzyć wachlarz działań agencji, wprowadzając obok reklamy również inne usługi marketingowe. Tak funkcjonuje między innymi firma INTERNETUM, która dzięki połączeniu marketingu internetowego z działaniami w mediach społecznościowych, pozycjonowaniem i e-mail marketingiem kompleksowo wspiera pozycję klienta w internecie.

Największe światowe firmy zaczynały od czegoś małego. Jeśli odpowiednio zaplanujesz działania własnej agencji, nic nie stanie na przeszkodzie, byś i ty odniósł sukces.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top