Zdecydowałeś się na prowadzenie agencji marketingowej. Założyłeś firmę: określiłeś numery PKD, wybrałeś odpowiednią dla siebie formę opodatkowania, zarejestrowałeś działalność gospodarczą. Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę?
Z danych zebranych przez Grupę Kwanko wynika, że w Polsce nadal najwięcej funduszy przeznacza się na reklamę telewizyjną (38 proc.). Reklama w internecie plasuje się wprawdzie na miejscu drugim (20 proc.), ale wyprzedziła już reklamę w prasie (19 proc.). Zainteresowanie reklamą internetową przekłada się na większe na nią wydatki na całym świecie. W USA sięgają one 58 miliardów euro; w Polsce to około 700 milionów. Najwyższy procent wydatków przypada na reklamę display (41,5 proc.), SEM (40,4 proc.) i mobile (11,5 proc.). Przewiduje się, że do 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online wyniesie 50 proc. Jak widać, jest w co inwestować. Pytanie, co zrobić, by twoja nowo założona firma nie tylko przetrwała, ale też rozwinęła się?
Po pierwsze: zainwestuj w dobry sprzęt
W zależności od tego, jak wielką firmę chcesz prowadzić i ilu ludzi zatrudnić, przede wszystkim wybierz odpowiedni lokal. W następnej kolejności zainwestuj w sprzęt. Komputer stacjonarny i laptop to podstawa. Jeśli masz zamiar zajmować się również fotografią reklamową, niezbędny będzie dobry aparat. Nie zapomnij też o programie do obróbki fotografii dla grafika ani o systemach operacyjnych i niezbędnym oprogramowaniu dla informatyków.
Po drugie: zatrudnij profesjonalistów
Złota zasada podczas kompletowania współpracowników: zawsze zatrudniaj lepszych od siebie w danej dziedzinie. Dzięki temu twoja firma będzie się rozwijać dynamicznie, a ty nie będziesz musiał wszystkiego osobiście nadzorować. Kogo potrzebujesz do agencji marketingowej? Z całą pewnością specjalistę od SEO, copywritera, specjalistę ds. marketingu, grafika, programistę oraz social media managera, dla którego Facebook, Twitter czy Snapchat nie mają żadnych tajemnic.
Po trzecie: określ zakres swoich usług
Zadaniem agencji marketingowej jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, w tym zachęcenie klientów do kupowania danych produktów czy korzystania z proponowanych usług. Aby dobrze się z tej misji wywiązać, warto poszerzyć wachlarz działań agencji, wprowadzając obok reklamy również inne usługi marketingowe. Tak funkcjonuje między innymi firma INTERNETUM, która dzięki połączeniu marketingu internetowego z działaniami w mediach społecznościowych, pozycjonowaniem i e-mail marketingiem kompleksowo wspiera pozycję klienta w internecie.
Największe światowe firmy zaczynały od czegoś małego. Jeśli odpowiednio zaplanujesz działania własnej agencji, nic nie stanie na przeszkodzie, byś i ty odniósł sukces.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.