3 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy prowadzeniu agencji marketingowej

Zdecydowałeś się na prowadzenie agencji marketingowej. Założyłeś firmę: określiłeś numery PKD, wybrałeś odpowiednią dla siebie formę opodatkowania, zarejestrowałeś działalność gospodarczą. Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę?

kolleginnen besprechen etwas am schreibtischZ danych zebranych przez Grupę Kwanko wynika, że w Polsce nadal najwięcej funduszy przeznacza się na reklamę telewizyjną (38 proc.). Reklama w internecie plasuje się wprawdzie na miejscu drugim (20 proc.), ale wyprzedziła już reklamę w prasie (19 proc.). Zainteresowanie reklamą internetową przekłada się na większe na nią wydatki na całym świecie. W USA sięgają one 58 miliardów euro; w Polsce to około 700 milionów. Najwyższy procent wydatków przypada na reklamę display (41,5 proc.), SEM (40,4 proc.) i mobile (11,5 proc.). Przewiduje się, że do 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online wyniesie 50 proc. Jak widać, jest w co inwestować. Pytanie, co zrobić, by twoja nowo założona firma nie tylko przetrwała, ale też rozwinęła się?

Po pierwsze: zainwestuj w dobry sprzęt

W zależności od tego, jak wielką firmę chcesz prowadzić i ilu ludzi zatrudnić, przede wszystkim wybierz odpowiedni lokal. W następnej kolejności zainwestuj w sprzęt. Komputer stacjonarny i laptop to podstawa. Jeśli masz zamiar zajmować się również fotografią reklamową, niezbędny będzie dobry aparat. Nie zapomnij też o programie do obróbki fotografii dla grafika ani o systemach operacyjnych i niezbędnym oprogramowaniu dla informatyków.

Po drugie: zatrudnij profesjonalistów

Złota zasada podczas kompletowania współpracowników: zawsze zatrudniaj lepszych od siebie w danej dziedzinie. Dzięki temu twoja firma będzie się rozwijać dynamicznie, a ty nie będziesz musiał wszystkiego osobiście nadzorować. Kogo potrzebujesz do agencji marketingowej? Z całą pewnością specjalistę od SEO, copywritera, specjalistę ds. marketingu, grafika, programistę oraz social media managera, dla którego Facebook, Twitter czy Snapchat nie mają żadnych tajemnic.

Po trzecie: określ zakres swoich usług

Zadaniem agencji marketingowej jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, w tym zachęcenie klientów do kupowania danych produktów czy korzystania z proponowanych usług. Aby dobrze się z tej misji wywiązać, warto poszerzyć wachlarz działań agencji, wprowadzając obok reklamy również inne usługi marketingowe. Tak funkcjonuje między innymi firma INTERNETUM, która dzięki połączeniu marketingu internetowego z działaniami w mediach społecznościowych, pozycjonowaniem i e-mail marketingiem kompleksowo wspiera pozycję klienta w internecie.

Największe światowe firmy zaczynały od czegoś małego. Jeśli odpowiednio zaplanujesz działania własnej agencji, nic nie stanie na przeszkodzie, byś i ty odniósł sukces.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry