4 rzeczy, które pomogą wypromować sklep odzieżowy

Odpowiednia ekspozycja towaru ma ogromne znaczenie w przemyśle odzieżowym. Moda wciąż się zmienia, jednak niezmiennym pozostaje fakt, że ubrania trzeba reklamować. Bez właściwej strategii marketingowej trudno będzie przyciągnąć nowych klientów i podtrzymać zainteresowanie ofertą. Oto 4 sprawdzone czynności, które pomogą wypromować każdy odzieżowy biznes.

4 rzeczy, które pomogą wypromować sklep odzieżowy 1
fotolia.com, 65133352 | Autor: zhu difeng

Po pierwsze, liczy się wygląd i estetyka. Jeżeli prowadzisz sklep stacjonarny, zadbaj o odpowiednie wyeksponowanie ubrań. Droga klienta do kasy powinna przebiegać pomiędzy produktami, zwiększając szansę na ich zakup. Rzeczy muszą znajdować się na wysokiej jakości stojakach odzieżowych (umieszczenie ich na wieszakach ułatwi szybkie przeglądanie), a także na niskich półkach, na których rozłożymy produkty w różnych rozmiarach lub zaprezentujemy wybraną kolekcję. Liczy się też materiał, z którego wykonano meble sklepowe. Wyposażenie musi być trwałe, solidne i estetyczne. Przykładowo, dzięki stojakom i półkom z metalu stworzymy namiastkę stylu industrialnego, a laminowane i fornirowane pozwolą na uzyskanie wrażenia wnętrza nowoczesnego lub rustykalnego.

Znaczenie ma również ciepłe, rozproszone oświetlenie. Warto zwrócić uwagę na to, aby cała aranżacja pasowała do oferty sklepu i stylistyki sprzedawanych ubrań. Jeżeli mimo wszystko nie wiesz, jak urządzić wnętrze, które zwiększy sprzedaż, skorzystaj z pomocy projektanta przestrzeni handlowych. Jedną z wiodących firm na rynku, które mogą w tej dziedzinie zapewnić obsługę na najwyższym poziomie jest Grupa ProFrost – warto zapoznać się z ich ofertą. Drugą kwestią jest budząca zainteresowanie witryna. To jedna z najlepszych form reklamy – im ładniej i ciekawiej urządzona, tym większe szanse, że ktoś zdecyduje się wstąpić i zapoznać z pozostałymi produktami. Witrynę możesz wykorzystać również jako miejsce do informowania o aktualnych promocjach i rabatach. Jeżeli nie chcesz wyposażyć wnętrza sklepu w manekiny, zdecyduj się przynajmniej na dwa-trzy modele przeznaczone do wyeksponowania właśnie w tym miejscu.

Internet, czyli najlepsze miejsce do zdobycia nowych klientów

Trzecim punktem walki o klienta jest obecność w sieci. Działania online coraz częściej zdobywają przewagę nad innymi formami reklamy. Strona internetowa to absolutne must have  dla każdej, nawet bardzo małej firmy. Informuje o miejscu, w którym znajduje się sklep, godzinach otwarcia, często też o aktualnej ofercie. Warto pomyśleć o wprowadzeniu sprzedaży internetowej, która pozwoli na dotarcie do osób z całego kraju. To, co nie sprzeda się stacjonarnie, możemy wystawić na stronie w promocyjnej cenie. Własna witryna, która dodatkowo będzie pozycjonowana lub reklamowana w wyszukiwarce Google, może przynieść wiele dobrego.

Czwartą metodą, która pomaga budować trwałą relację z klientami, są media społecznościowe. Zarówno Facebook, jak i Instagram, przeżywają obecnie prawdziwy rozkwit. Możliwość promowania postów, dodawania zdjęć poszczególnych stylizacji i odpowiednich hasztagów oraz lokalizacji, ma szczególne znaczenie w biznesie odzieżowym. To idealne miejsca do przypominania o swojej obecności, promowania firmy i pozostawania w stałym kontakcie z klientami.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top