Co jest ważniejsze przy wyborze dobrego studia graficznego: kompetencje czy dobra cena? Elastyczne godziny pracy czy kreatywność i wizjonerstwo? Odpowiedź nie zawsze przychodzi łatwo, dlatego w tym artykule przedstawiamy pięć najważniejszych cech dobrego biura graficznego, którymi zdecydowanie warto kierować się przed podjęciem współpracy.
Kreatywność
Co przekłada się na sukces projektów to zdecydowanie kreatywność, która pozwala grafikom tworzyć oryginalne, a zarazem trafione i przejrzyste projekty. Tu niekoniecznie najważniejsze jest doświadczenie, a bardziej głowa pełna pomysłów. Dlatego studio graficzne musi zaskakiwać oryginalnością, a portfolio wręcz pokazywać, że każdy wykonany projekt logo, plakatów czy reklamy jest inny, świeży i przykuwający uwagę. Kreatywność odnosi się też do umiejętności dopasowania projektu do każdej branży czy rodzaju działalności i samych oczekiwań klienta. Im więcej więc ciekawych szkiców i prac z różnych branż studio graficzne zrealizowało, tym większa gwarancja, że do kolejnego tematu podejdzie nieszablonowo i profesjonalnie.
Umiejętność pracy pod presją czasu
Najlepsze pomysły są jak dobre wino – potrzebują czasu, by odpowiednio dojrzeć. Jednakże w biznesie tego czasu nie ma za wiele, a kiedy firma wybiera się na targi branżowe, planuje promocję nowego produktu albo zbyt późno dowie się o ważnym wydarzeniu biznesowym, to konieczne jest wręcz błyskawicznie działanie. Dlatego studio graficzne powinno odpowiadać również i na takie potrzeby i jeśli sytuacja tego wymaga, to do komputera usiąść także w słoneczny weekend. To się może wiązać z dodatkową opłatą, ale ważne jest by na przykład niezbędne akcydensy czy projekt reklam wykonany był profesjonalnie i na czas.
Brak ograniczeń terytorialnych
Możliwość złożenia zamówienia drogą online, kontakt przez komunikatory czy telekonferencję to dziś niezbędne minimum także w świecie reklamy. To dobry sposób, by dopasować wysoką jakość do korzystnych cen i przy okazji skorzystać z ciekawych pomysłów grafików, bez znaczenia czy ich biuro mieści się w najbliższej miejscowości czy na drugim końcu Polski. W tworzeniu grafiki nie ma konieczności inicjowania osobistych spotkań. Projekt layoutu strony internetowej czy najnowszej reklamy z powodzeniem można przesłać drogą mailową. To ma jeszcze jeden plus – można projekty akceptować, będąc także na urlopie czy poza biurem, a to przyspiesza finalizację zamówienia i gwarantuje dostarczenie grafiki np. do drukarni w umówionym terminie.
Możliwość zrealizowania każdego projektu
Przy tworzeniu mniejszej czy większej kampanii reklamowej konieczne są różnego rodzaju akcydensy: teczki, wizytówki czy papier firmowy. Idealnie, jeśli każdy projekt można zrealizować w tym samym biurze. Szeroka oferta idzie w parze również z rozwojem firmy. Być może na początku konieczny jest tylko projekt logo czy ulotek, ale w przyszłości firma może być zainteresowana także kalendarzami, plakatami czy projektem opakowania i wtedy również warto udać się do biura, które zna już specyfikę działania firmy oraz pracowało nad wcześniejszą reklamą. Jeśli biuro graficzne specjalizuje się też w tworzeniu strony internetowej czy kreowaniu skutecznej kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych, to firma zyska gwarancję spójności przekazu medialnego.
Adekwatna cena
Cena nie powinna być czynnikiem determinującym wybór właściwego studia graficznego, ale to nie oznacza, że projekt logo czy kalendarza musi kosztować fortunę. Dzięki ofercie online nie trzeba się też ograniczać do grafików, oferujących swoje usługi w pobliskich miejscowościach. To zwiększa alternatywy wyboru i pozwala znaleźć grafika, który wykona profesjonalne projekty, ale w korzystnej cenie. Dobrze jest porównać kilka ofert, ale też zwrócić uwagę na sam serwis, a więc m.in. elastyczne godziny pracy, opcję zapisu w kilku formatach czy oryginalność i kreatywność. Dopiero wtedy warto podjąć ostateczną decyzję w kwestii współpracy z konkretnym biurem graficznym.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.