Stany Zjednoczone, ze względu na chłonność rynku i specyfikę potrzeb, to doskonały kierunek ekspansji europejskich przedsiębiorstw. Na co zwrócić uwagę planując rozwój sprzedaży do USA w sytuacji, gdy firma ma siedzibę w Polsce?
Stany Zjednoczone to nie tylko największy rynek na świecie. To również szereg wyzwań i – jak zauważa branża – konkurencyjna i kosztowna lokalizacja do rozwijania działalności. Stąd międzynarodowe firmy lokują zakłady produkcyjne czy centra logistyczne w innych krajach, a USA traktują głównie jako miejsce ostatecznego dostarczenia usługi czy towaru. Bardziej zaawansowane uruchomienie działalności w USA to oznacza np. stworzenie spółki zależnej – podmiotu prawnego, który umożliwi aktywność na rynku amerykańskim bez narażania firmy macierzystej na dodatkowe ryzyko. Dylematy takiego ruchu wiążą się jednak m.in. z:
- ustaleniem struktury prawnej spółki
- wyborem właściwych zasad opodatkowania
- wskazania stanu, w którym będzie działać firma.
Które czynniki należy uwzględnić planując ekspansję za ocean?
Szanse na import i sukces handlowy
Firma kurierska DHL wskazuje, że główne szanse na skuteczny import do USA to:
- elektronika – szczególnie materiały związane z fotowoltaiką
- pojazdy specjalistyczne
- meble i elementy wyposażenia wnętrz.
Wszystkie kraje, które są dziś największymi partnerami handlowymi z USA – Chiny, Kanada, Meksyk, Japonia, Korea Płd., Wielka Brytania, Francja, Indie i Tajwan – opierają swoją strukturę sprzedaży na tych branżach.
Znaczenie sektora e-commerce
W sytuacji, gdy ludność sięga ponad 324 mln osób a tzw. penetracja internetu sięga niespełna 90 proc. społeczeństwa, USA to naturalny kierunek działań online. Wrażenie muszą robić liczby. Amazon, główna platforma handlowa Stanów Zjednoczonych odpowiada za ok. 43 proc. wszystkich zakupów online realizowanych za oceanem. A np. trzy lata temu kwota łączna w USA sięgnęła 394 bilionów dolarów. Tak więc, jeśli myśleć o ekspansji handlowej do Stanów Zjednoczonych należy skoncentrować się na internecie i jego możliwościach.
Obsługa ma kluczowe znaczenie
Dla ok. 47 proc. osób kupujących przez internet w USA równie ważna jak cena produktu jest obsługa logistyczna zamówienia. Realizacja musi nastąpić tu i teraz; możliwie najszybciej i bez obaw o jakość przesyłki podczas transportu. Stąd tak ważne jest, by przesyłki do USA realizowane były przez podmioty, dla których to codzienność na nie nowość. DHL zwraca uwagę na fakt, że już 42 proc. użytkowników internetu dokonywało zakupu np. za granicą z transportem do swojego kraju. 77 proc. jest na to w pełni gotowych, ale pod warunkiem pewności szybkiej realizacji zamówienia.
Wybór właściwych form reklamy
Planując sprzedaż w USA opartą na internecie trudno myśleć o jakichkolwiek innych formach działania niż te oparte na sieci i mocy środowiska www. Czas bannerów reklamowych niczym w filmie “Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” bezpowrotnie minęły. Trzeba więc liczyć się z niemałymi wydatkami reklamowymi na aktywności w sieci, ale też relatywnie większą stopą zwrotu z nakładów m.in. na amerykański content marketing czy reklamy w systemie Google Ads.
Procedury prawne i celne
Handel i wysyłka towarów do USA wymaga zachowania właściwych procedur – diametralnie innych niż te, które charakteryzują np. sprzedaż towarów w Europie. Stąd ważne jest sprawdzenie wymogów agencji federalnych oraz zaleceń takich instytucji jak US Customs and Border Protection czy US Foods and Drugs Administration.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.