5 porad, jak sprawnie rozwinąć sprzedaż z Europy do USA

Stany Zjednoczone, ze względu na chłonność rynku i specyfikę potrzeb, to doskonały kierunek ekspansji europejskich przedsiębiorstw. Na co zwrócić uwagę planując rozwój sprzedaży do USA w sytuacji, gdy firma ma siedzibę w Polsce?

5 porad, jak sprawnie rozwinąć sprzedaż z Europy do USA 1

Stany Zjednoczone to nie tylko największy rynek na świecie. To również szereg wyzwań i – jak zauważa branża – konkurencyjna i kosztowna lokalizacja do rozwijania działalności. Stąd międzynarodowe firmy lokują zakłady produkcyjne czy centra logistyczne w innych krajach, a USA traktują głównie jako miejsce ostatecznego dostarczenia usługi czy towaru. Bardziej zaawansowane uruchomienie działalności w USA to oznacza np. stworzenie spółki zależnej – podmiotu prawnego, który umożliwi aktywność na rynku amerykańskim bez narażania firmy macierzystej na dodatkowe ryzyko. Dylematy takiego ruchu wiążą się jednak m.in. z:

  • ustaleniem struktury prawnej spółki
  • wyborem właściwych zasad opodatkowania
  • wskazania stanu, w którym będzie działać firma.

Które czynniki należy uwzględnić planując ekspansję za ocean?

Szanse na import i sukces handlowy

Firma kurierska DHL wskazuje, że główne szanse na skuteczny import do USA to:

  • elektronika – szczególnie materiały związane z fotowoltaiką
  • pojazdy specjalistyczne
  • meble i elementy wyposażenia wnętrz.

Wszystkie kraje, które są dziś największymi partnerami handlowymi z USA – Chiny, Kanada, Meksyk, Japonia, Korea Płd., Wielka Brytania, Francja, Indie i Tajwan – opierają swoją strukturę sprzedaży na tych branżach.

Znaczenie sektora e-commerce

W sytuacji, gdy ludność sięga ponad 324 mln osób a tzw. penetracja internetu sięga niespełna 90 proc. społeczeństwa, USA to naturalny kierunek działań online. Wrażenie muszą robić liczby. Amazon, główna platforma handlowa Stanów Zjednoczonych odpowiada za ok. 43 proc. wszystkich zakupów online realizowanych za oceanem. A np. trzy lata temu kwota łączna w USA sięgnęła 394 bilionów dolarów. Tak więc, jeśli myśleć o ekspansji handlowej do Stanów Zjednoczonych należy skoncentrować się na internecie i jego możliwościach.

Obsługa ma kluczowe znaczenie

Dla ok. 47 proc. osób kupujących przez internet w USA równie ważna jak cena produktu jest obsługa logistyczna zamówienia. Realizacja musi nastąpić tu i teraz; możliwie najszybciej i bez obaw o jakość przesyłki podczas transportu. Stąd tak ważne jest, by przesyłki do USA realizowane były przez podmioty, dla których to codzienność na nie nowość. DHL zwraca uwagę na fakt, że już 42 proc. użytkowników internetu dokonywało zakupu np. za granicą z transportem do swojego kraju. 77 proc. jest na to w pełni gotowych, ale pod warunkiem pewności szybkiej realizacji zamówienia.

Wybór właściwych form reklamy

Planując sprzedaż w USA opartą na internecie trudno myśleć o jakichkolwiek innych formach działania niż te oparte na sieci i mocy środowiska www. Czas bannerów reklamowych niczym w filmie “Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” bezpowrotnie minęły. Trzeba więc liczyć się z niemałymi wydatkami reklamowymi na aktywności w sieci, ale też relatywnie większą stopą zwrotu z nakładów m.in. na amerykański content marketing czy reklamy w systemie Google Ads.

Procedury prawne i celne

Handel i wysyłka towarów do USA wymaga zachowania właściwych procedur – diametralnie innych niż te, które charakteryzują np. sprzedaż towarów w Europie. Stąd ważne jest sprawdzenie wymogów agencji federalnych oraz zaleceń takich instytucji jak US Customs and Border Protection czy US Foods and Drugs Administration.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top