Jak przygotować skuteczny newsletter? Jak mierzyć efektywność wysyłki? Jakich błędów unikać, by mailing nie wylądował w folderze spam? Masz jedną szansę i zaledwie 3 sekundy, by zainteresować odbiorcę treścią Twojego newslettera. Podpowiadamy jak zwiększyć wskaźnik Open Rate i współczynnik konwersji.
Personalizacja
Codziennie dostajemy dziesiątki maili, bombardowani jesteśmy tysiącem informacji. Jak w tym informacyjnym zgiełku przedrzeć się z komunikatem do klienta? Postaw na spersonalizowany tytuł newslettera. Tytuł zwierający w treści imię odbiorcy, zwiększa współczynnik otwarć newslettera o przeszło 15%.
Tytuł to nie wszystko. Nowoczesne szablony newsletterów umożliwiają dynamiczną personalizację treści mailingu, np.: „Pawle ostatnio kupiłeś u nas buty trekkingowe, przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną ofertę kurtek trekkingowych z rabatem -10%”. Oczywiście zawartość szablonu to nie tylko treść, ale także grafika czy filmy wideo.
Spersonalizowane listy mailingowe i szablony, umożliwiają prowadzenie skutecznych akcji cross-sellingowych. Klientom, którzy zakupili u Ciebie jeden produkt możesz zaoferować produkty kompatybilne. Użytkownikom, którzy odwiedzili sklep, a nie dokonali zakupu – bony rabatowe, skłaniające do dokończenia zakupów.
Testy A/B
Nim wyślesz newsletter do całej grupy odbiorców, wyselekcjonuj reprezentatywną listę adresatów, do których wyślesz różne warianty tego samego mailingu. Testuj tytuł mailingu, kolorystykę, rozmieszczenie poszczególnych elementów. Test pozwoli Ci wybrać wersję o najwyższym współczynniku Open Rate oraz CTR.
Czas i częstotliwość wysyłki
Przetestuj również czas i częstotliwość wysyłki newslettera. Poniedziałek 5:30, środa 18:00, sobota 7:30 – sprawdź, który termin zapewni największą liczbę otwarć. Nie ma reguły. Wiele zależy od branży i rodzaju usług, który oferujesz. Jeśli Twój produkt jest z branży b2b – raczej wysyłać będziesz mailing w tygodniu, jeśli sprzedajesz asortyment b2c – w weekend, choć ta reguła nie zawsze się sprawdza. Jedyny skuteczny sposób na znalezienie „złotego” dnia i pory wysyłki to przeprowadzenie testów.
Antyspam
Najgorszy scenariusz? Twój mailing ląduje w spamie. Jak się przed tym uchronić? Zbieraj listę subskrybentów z rozmysłem. Stosuj system zapisu na newsletter – poprzez podanie maila tzw. lista single opt-in bądź double opt-in – model podwójnej weryfikacji (klient podaje adres email, następnie kilka w link, otrzymany na ten adres, potwierdzający chęć dopisania się do newslettera).
Pamiętaj, by w mailingu, zamieścić widoczną opcję wypisania się z newslettera. Nie przesyłaj w załącznikach dużych plików graficznych. Grafikę szablonu potnij na mniejsze fragmenty. Pamiętaj, że odbiorcy najczęściej wyświetla się wiadomość bez grafiki (uwzględnij to podczas kodowania szablonu), obrazki zostają wczytane dopiero po kliknięciu przez użytkownika „pobierz obrazki”.
Mierzymy wyniki
Jak sprawdzić skuteczność newslettera? Dziś o powodzeniu wysyłki decyduje nie rozmiar bazy odbiorców, a wskaźnik Open Rate oraz CTR. Lepiej wysłać mailing do mniejszej liczby adresatów, faktycznie zainteresowanych naszymi usługami, niż do szerokiej grupy odbiorców, którzy nasz newsletter postrzegać będą jako spam. Rzutuje to nie tylko na skuteczność kampanii e-mail marketingowej, ale także wizerunek firmy.
O skuteczności kampanii świadczy liczba otwarć mailingu (Open Rate). Bardziej precyzyjnie efektywność określa CTR (Click Trought Rate) – czyli wskaźnik określający, ile osób po otwarciu maila, wykonało konkretną czynność, np.: przeszło na stronę sklepu z konkretnym produktem i dokonało zakupu.
Newsletter – sprawa dla fachowców
Dziś wysyłka newslettera to nie tylko przygotowanie atrakcyjnych treści i grafik. To stworzenie szablonu, który umożliwi wysyłkę spersonalizowanych treści. Testy, które sprawdzą efektywność poszczególnych wersji. Umiejętność segmentacji listy odbiorców. Analizowanie i optymalizowanie wyników. Skuteczny mailing to praca grafika, copywritera, programisty i specjalisty weryfikującego efekty kampanii. Na sukces kampanii pracuje cały sztab ludzi. Czy masz na to czas prowadząc biznes?
Sprawdź jak robią to eksperci: http://kampanieonline.pl/strony-internetowe/newsletter
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.