To sukces, który zaskoczył sporą część analityków – zaledwie tydzień dostępności wystarczył by zarejestrowanych zostało aż 500 tys. domen .рф. Rosyjski IDN ccTLD okazał się prawdziwym domenowym hitem.
Przed rozpoczęciem okresu rejestracji w wywiadzie dla „Kommiersanta” Andriej Kolesnikow, szef rejestru .ru/.рф mówił, że spodziewa się poziomu ok. 100 tys. zarejestrowanych nazw do końca roku. Musiał być pozytywnie zaskoczony – okazało się bowiem, że wystarczyły niecałe trzy godziny by przekroczyć taką granicę. Po sześciu godzinach było już 200 tys. domen. Obecnie liczba zarejestrowanych nazw przekroczyła imponujący poziom 566 tys.
.рф ma szansę stać się bardzo silną marką, tuż obok końcówki .ru, w ramach której zarejestrowano nieco ponad 3 mln domen. Czy w przyszłości może stać się numerem jeden?
Przypomnijmy jednocześnie, że udostępnienie .рф przyniosło również kontrowersje w okresie sunrise: domeny premium m.in. секс.рф (Sex) oraz банк.рф (Bank) przyznane zostały bowiem jednej rosyjskiej firmie. O historii i znaczeniu domen najwyższego poziomu w cyrylicy (i po arabsku) pisał u nas z kolei Andrzej Bartosiewicz.
Więcej informacji na temat rosyjskich końcówek znaleźć można na stronie operatora rejestru. A tymczasem mała reklama końcówki…
O komentarz do wyników końcówki .рф i potencjału IDN-ów poprosiliśmy naszego komentatora – Daniela Dryzka, inwestora domenowego, autora bloga danieldryzek.pl i organizatora branżowej konferencji MeetDomainers
Moim zdaniem domeny .рф mogą w ciągu kilku lat stać się bardziej popularne od domen .ru. Wynika to ze specyfiki języka rosyjskiego, który zapisywany jest uproszczoną wersją cyrylicy. Dlatego właśnie IDNy w Rosji zdobyły tak dużą popularność w tak krótkim czasie. Rola IDNów i ich popularność rośnie zresztą nie tylko w Rosji. W Polsce też da się zauważyć coraz więcej domen zawierających polskie znaki diakrytyczne. Niewątpliwy sukces domeny .рф pokazuje, że domeny IDN zagościły na dobre w Internecie, a ich rola będzie rosła z każdym rokiem.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...