6 powodów dla których Twoja firma musi być na Instagramie

Jak się mówi – nie ma cię w mediach społecznościowych, to nie istniejesz. Można brać to z przymrużeniem oka, jeżeli chodzi o zwykłego człowieka, dla firm jednak obecność tam, gdzie są inne firmy, zdaje się być wręcz obowiązkowa, bo może przynieść to dodatkowe korzyści.

6 powodów dla których Twoja firma musi być na Instagramie 1

Instagram w pierwszym momencie kojarzy się jako portal społecznościowy pełen influencerów, kolorowych zdjęć z różnych miejsc świata, jedzenia i ludzi. Jeśli przyjrzeć mu się bardziej, okazuje się być odpowiednim narzędziem do tego, by pokazać także swój biznes, zainteresować swoją firmą potencjalnych klientów. – tłumaczy ekspert Tanielajki.pl.

Dzięki niemu można liczyć się ze wzrostem swojej sprzedaży czy nowymi projektami? Potrzebny jest mocniejszy argument? Znaleźć można ich nawet pięć, a sprawią one, że bez zwłoki założy się dla swojej firmy konto na Instagramie.

Instagram pomoże Ci dotrzeć do klienta

Od wieków wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, bez niej nie będzie popytu, który nie wytworzy podaży. Dlatego, jeśli jest tylko taka możliwość, chwyta się za każdy sposób, by dotrzeć do jak największego grona odbiorców, wśród których może być potencjalny klient.

Kiedy Facebook stawał się popularny w Polsce, wiele firm zakładało na nim konto dla siebie, by tam umieścić wszelkie potrzebne informacje, jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia, a także donosić o tym, czym firma się zajmuje, co oferuje. Wrzucając pojedyncze posty z informacjami, ich odbiorca nie czuł się przytłoczony nadmiarem wiadomości, do tego dzięki możliwości wstawiania zdjęć mógł zobaczyć, na czym na przykład polega promocja.

Te same zabiegi można stosować, także posiadając konto na Instagramie. Nie przekonuje? Zrobią to za to poniższe argumenty.
Możliwy rozwój firmy

Posiadając konto na Instagramie – niezależnie, czy jest się małą, czy większą firmą – można podnosić świadomość marki i docierać do docelowych odbiorców i to przy zachowaniu aktywności wynoszącej jeden post dziennie. Nie sprawi to, że sukces nadejdzie od razu, ale dzięki takiemu marketingowi firma może podkreślić swoją obecność w danych rejonie. Ważnym elementem są tu followersi oraz lajki na Instagramie.

Zarobek dla firmy

Przez ostatnie lata Instagram ewoluował tak, by umożliwić na swojej platformie sprzedaż e-commerce. Większy nacisk kładzie się bowiem obecnie na zarabianie pieniędzy poprzez lokowanie produktu.

Platforma umożliwia sprzedaż bezpośrednią, co umożliwia firmom dodawanie tagów do produktów do produktów na ich zdjęciach z linkami zawierającymi opis produktu, cenę i możliwość „kupowania teraz”, co prowadzi użytkownika do sklepu internetowego firmy.

Dzięki tym usługom firmy mogą przyciągnąć rzeczywistą sprzedaż z witryny – 72% użytkowników Instagrama przynajmniej raz zgłosiło zakup produktów za pośrednictwem platformy mediów społecznościowych.

Pokazanie, że firma jest warta zaufania

Instagram to świetny sposób, by pokazać potencjalnym klientom, że jest się kimś więcej niż tylko korporacją. Platforma umożliwia dzielenie się relacjami na żywo, co można wykorzystać i pokazać zakulisowe spostrzeżenie na temat firmy i ludzi, którzy w niej pracują. Niektóre przykłady to filmy, które pokazują, jak powstają produkty, filmy przedstawiające interakcję pracowników biurowych oraz sesje pytań i odpowiedzi na żywo między firmą a publicznością.

Posty na żywo na Instagramie to także doskonały sposób na budowanie relacji, zaufania i wiarygodności wśród obserwujących, a także pokazanie, że firma ma ludzką stronę. Jeśli konsumenci postrzegają ją jako coś więcej niż podmiot, który chce odebrać im pieniądze, mogą bardziej ufać tej marce.

Możliwość współpracy z influencerami

Poza posiadaniem stałych obserwujących można też mieć wśród nich influencerów – użytkowników, którzy promują markę lub produkt. Niezawodny influencer może wynieść sprzedaż firmy na nowy poziom dzięki docieraniu do osób, do których bez tej współpracy by się nie dotarło.

Taka współpraca może być krótka lub na dłuższy okres, niezależnie od tego pozwala jednak zwiększyć zasięg i dotrzeć dalej niż tylko poza niszę, w której firma do tej pory się obracała.

Skuteczne nawiązanie kontaktu z klientami

Nic nie jest lepsze od świadomości, iż klienci wiedzą, że firma istnieje. Dzięki kontu na Instagramie można mieć z nimi kontakt codziennie. Ludzie lubią wyrażać swoją opinię, zwłaszcza jeśli coś im się podoba. Poprzez ten portal społecznościowy klienci mogą wyrazić swoje zdanie w komentarzu, dać serduszko produktowi, który im się spodobał, czy przesłać post, który zainteresował, swoim znajomym. Dzięki temu firma staje się bardziej widoczna i rozpoznawalna.

Jeśli po tych argumentach konto biznesowe na Instagramie nie brzmi już jak fanaberia, a dostrzega się płynące z tego plusy, nie ma co zwlekać – a jedynie założyć konto i być klientów każdego dnia.

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry