6 proc. rekrutacji w Polsce odbywa się w sieciach społecznościowych

Opublikowano: 9 kwietnia 2014. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Według raportu GUS w Polsce zaledwie 6 proc. firm wykorzystuje media społecznościowe w procesie rekrutacji. Według raportu 2013 Jobvite Social Recruiting Survey w firmach amerykańskich odsetek ten wynosi aż 94 proc.

Według raportu GUS wykorzystanie mediów społecznościowych w rekrutacji dotyczy zaledwie 4,9% małych i 8,6% średnich firm. Najwyższy wynik został odnotowany wśród dużych przedsiębiorstw – 14,6%.

PHRTe dane pokazują wyraźną zależność między wielkością firmy, a popularnością rekrutacji społecznościowej. Może to wynikać z tego, że na polskim rynku znaczny odsetek dużych przedsiębiorstw stanowią zagraniczne korporacje powielające globalne trendy. Wyniki nie są zadowalające, zwłaszcza w zestawieniu z innymi wskaźnikami. Międzynarodowy raport firmy KellyOCG pokazuje, że Polska wyróżnia się na tle innych krajów europejskich – aż 52 % polskich respondentów stwierdziło, że wykorzystuje portale społecznościowe do szukania pracy – powiedział Bartosz Kaczmarczyk, prezes zarządu Loyd S.A. Inwestycje i Zarządzanie, spółki do której należy Polski Holding Rekrutacyjny.

Sylwester Kozak6 proc. rekrutacji w Polsce odbywa się w sieciach społecznościowych

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.