Specjaliści SEO są różni – preferują odmienne dania, mają inne fryzury, a nawet budzą się o różnych porach. Ale jedno ich łączy – zasady, które wypracowali w ciągu wielu lat pozycjonowania stron. Są to zasady niezbywalne (no chyba, że inaczej powie któryś z algorytmów Google) i fundamentalne, dzięki którym możliwe jest uzyskiwanie wysokich pozycji stron w wynikach wyszukiwania. Poznajemy je – oto 6 najważniejszych zasad specjalisty SEO!
Zasada 1 – Uczynić Internet lepszym miejscem
Cóż, być może brzmi górnolotnie, ale rzeczywiście tak jest w praktyce! I to nie tylko dlatego, że specjaliści SEO mają tak wielkie serca i w życiu kierują się najpiękniejszymi ideami. Jest to zasada wykreowana przez… Google, która poprzez swoją wyszukiwarkę pragnie jak najlepiej rozpoznawać intencje użytkowników i prezentować im wysokiej jakości wyniki, które będą spełniać ich oczekiwania. Specjalista SEO dostosowuje więc swoje działania do wytycznych Google, a te w tym wypadku brzmią jednoznacznie – „strony internetowe mają dobrze wyglądać, działać i być przydatne!”. Chcąc nie chcąc – pozycjonerzy czynią więc Internet lepszym. I oby tak pozostało!
Zasada 2 – Dobrać najlepsze słowa kluczowe
A najlepsze, znaczy też adekwatne i realne w kontekście pozycjonowania. Nie ukrywajmy – keywordsy zawsze były i będą podstawą SEO, nawet pomimo aktualizacji algorytmów i różnych zmian koncepcji w Google. Każdy specjalista SEO zna doskonale narzędzia do researchu słów kluczowych, wie na jakie parametry zwracać uwagę i potrafi wybrać najlepsze rozwiązania – również pod kątem konkurencyjności. A przynajmniej powinien, by szanse na wysokie pozycje były realne, a klient zadowolony.
Zasada 3 – Zoptymalizować pozycjonowaną stronę
Pracy w tym elemencie zawsze jest dużo – trzeba zadbać o meta tagi, zbadać treści i linki, sprawdzić szybkość wczytywania się strony, błędy, responsywność, wygląd, hierarchię informacji… Można tak wymieniać właściwie w nieskończoność, ale cóż począć – to absolutnie niezbędne, by uzyskać wysokie pozycje. Odpowiednia optymalizacja strony i zwrócenie uwagi na każdy jej element pod kątem SEO, pozwoli dostosować ją zarówno do potrzeb użytkownika, jak również wymogów Google.
Zasada 4 – Zadbać o treści na stronie
Wszędzie ten content – trąbią o tym wszystkie portale marketingowe, a coraz częściej mówią o nim też specjaliści SEO. I nie ma się czemu dziwić – Panda patrzy, a Google i użytkownicy wymagają tego, że wchodząc na stronę, ujrzą tam wysokiej jakości treści, obrazki i filmy, które jednocześnie będą odpowiedzią na ich potrzeby. Specjalista SEO musi więc zadbać o to, aby treść na stronie była unikalna i adekwatna – zleca ją, zaopatruje w linki i słowa kluczowe, wstawia na stronie – wszystko po to, by uzyskać wysokie pozycje.
Zasada 5 – Zadbać o linki
I to zarówno te wychodzące, jak i przychodzące, bo to w końcu one są fundamentem popularności strony w Internecie i wysokich pozycji w Google. A sposobów zdobywania linków jest bardzo dużo – każdy ze specjalistów obiera różne strategie i ma swoje sposoby. Social media, blogi, wysokiej jakości strona internetowa – linki można pozyskiwać wszędzie i chociaż nie jest to proste, zdecydowanie przynosi doskonałe efekty. Oczywiście w zakres tej zasady wchodzi również sprawdzanie profilu linków strony i jego poprawa.
Zasada 6 – Analizować i wdrażać
Żadne działania SEO nie mogłyby być skuteczne, gdyby nie analiza strony internetowej klienta, konkurencji, słów kluczowych, profilu linków i setek innych rzeczy. Oczywiście wiąże się z tym konieczność korzystania z różnych narzędzi analitycznych (i to nie tylko Google Analytics!) oraz duża wiedza marketingowa. Specjalista SEO musi być biegły w różnych kwestiach, a ta zasada jest niezwykle ważna i to właśnie dzięki niej możliwe jest opracowanie odpowiedniej strategii działania.
Ciężkie życie specjalisty SEO?
Oczywiście tych zasad – ważniejszych i mniej istotnych – jest dużo więcej, jednak wymienione wyżej są fundamentalne. Czy ciężko się do nich stosować?” Nie, wystarczy odrobina doświadczenia i… pasja” – odpowiada jeden ze specjalistów SEO – mateusz-kozlowski.pl.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.