NEO24.PL umożliwia zwroty na poczcie

Opublikowano: 5 kwietnia 2016. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

NEO24.PL, jeden z największych w Polsce sklepów internetowych, wspólnie z Pocztą Polską wprowadza nową usługę, rozszerzającą możliwości zwrotu towaru. Dzięki niej klienci e-sklepu będą mogli bezpłatnie zwrócić zakupiony produkt w dowolnej placówce pocztowej w całym kraju.

Każdy klient, który zakupił w NEO24.PL produkt o wartości powyżej 99 złotych, może skorzystać z darmowej dostawy. Dodatkowo, z myślą o tych, którzy nie trafili z zakupem, e-sklep przewidział możliwość bezpłatnego odesłania towaru z każdej placówki Poczty Polskiej.

Aby dokonać zwrotu, należy pojawić się w najbliższym oddziale Poczty Polskiej i poinformować pracownika placówki o chęci oddania produktu do NEO24.PL. Klient otrzyma specjalną naklejkę, na której wpisuje swoje imię, nazwisko i numer zamówienia. Reszta formalności należy już do sprzedawcy i dostawcy. Towar wraca do NEO24.PL według standardowych zasad, a klient otrzymuje zwrot pieniędzy lub nowy produkt.

Naszym celem jest wprowadzenie nowej jakości usług w branży e-commerce. Chcemy pokazać Klientom, że zakupy internetowe mogą być jeszcze prostsze i wygodniejsze niż do tej pory. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wspólnie z Pocztą Polską postanowiliśmy uruchomić najłatwiejszą darmową metodę zwrotu towaru. Każdemu z nas zdarza się przecież kupić nietrafiony produkt, choćby na prezent komunijny. Dzięki nowej usłudze, bez żadnych dodatkowych kosztów i formalności, można go teraz zwrócić i wybrać coś w zamian, bądź otrzymać zwrot pieniędzy – mówi Mateusz Gołda, manager ds. rozwoju back-office NEO24.PL.

Darmowemu zwrotowi podlegają małe sprzęty AGD, RTV oraz IT. Mogą to być kuchenki mikrofalowe, frytkownice, suszarko-lokówki, tablety, konsole do gier, laptopy, telewizory plazmowe i LED oraz wiele innych produktów. Aby ułatwić zakupy, towary objęte darmowym zwrotem otrzymały specjalne oznaczenie „Zwrot za darmo”. Zwrócić w ten sposób można produkt, którego waga nie przekracza 30 kg, a gabaryt 0,2 m3. Sposób zakupu nie ma znaczenia, a na zwrot przysługuje 14 dni.

Bliska współpraca z NEO24.PL, jednym z liderów sprzedaży online w Polsce,  to ważny element długofalowej strategii Poczty Polskiej. Dostrzegamy na rynku rosnący udział paczek ze zwrotami, na który wpływ mają głównie wprowadzone zmiany prawne zwiększające ochronę konsumentów, szczególnie w branży e-commerce. Dlatego tak ważna jest współpraca z firmami, nie tylko przy obsłudze paczek z e-sklepów, ale także przy ruchu powrotnym od klientów. Standardem staje się  także darmowy zwrot oferowany przez e-sklepy, tak jak ma to miejsce w NEO24.PL– mówi Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży Poczty Polskiej.

NEO24.PL i Poczta Polska nawiązały współpracę już w styczniu 2015 roku, czego efektem było m.in. zwiększenie liczby punktów osobistego odbioru o 4500 placówek oraz możliwość skorzystania z wysyłki za pomocą usługi Pocztex Kurier48 na wybrany adres.

Dawid ZarazińskiNEO24.PL umożliwia zwroty na poczcie

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.