Kilka miesięcy intensywnej działalności pozwala już na pierwsze podsumowania. System reklamy internetowej Ad4Mass przygotował raport ukazujący tendencje na rynku reklamy internetowej: najpopularniejsze rozmiary i średnie ceny reklam.
Ad4Mass został uruchomiony pod koniec kwietnia br. Łącznie wszystkie reklamy wyświetlane dzięki systemowi Ad4Mass osiągnęły zasięg przekraczający pół miliona użytkowników. Po analizie pierwszych miesięcy działalności wynika, że najwięcej stron zarejestrowanych w systemie jest związanych z szeroko pojętą rozrywką. Następne w kolejności hasła, którymi właściciele najczęściej opisują swoje witryny to: „forum”, „gry” i „kobiety”. Najmniej jest natomiast stron, które zostały otagowane hasłami „sport”, „poradniki” czy też „ogłoszenia” – mówi Piotr Kasprzycki, twórca Ad4Mass.pl.
Najpopularniejszymi rozmiarami reklamy, z których korzystają Klienci Ad4Mass, są bezkonkurencyjne square button (125 x 125 px), full banner (468 x 60 px) oraz billboard (750 x 100 px). Stanowią one ponad połowę wszystkich miejsc reklamowych, które oferuje system Ad4Mass.pl na współpracujących z nim witrynami. Najmniej popularne rozmiary reklamy to z kolei half page ad (600 x 300 px) oraz double billboard (750 x 200 px).
Z analizy cen poszczególnych rozmiarów reklam wynika, że najtańszy jest najpopularniejszy rozmiar reklamy, czyli square button. Jego uśredniona cena wynosi 1,45 zł z dzień wyświetlania. Następne w kolejności są: full banner – 2,42 zł, half banner – 2,93 zł, leaderboard – 4,34 zł, half page ad – 5,66 zł, standard skyscrapper – 11, 09 zł, medium rectangle – 11,23 zł. Najdroższe są z kolei formaty billboard oraz double billboard, odpowiednio 511 zł i 3122 zł. Ich wyższa od pozostałych cena wynika z tego, że są to formaty, które można wykupić na popularnych portalach GoldenLine.pl oraz ZnanyLekarz.pl.
Ad4Mass cały czas rozwija się i wprowadza nowe możliwości do swojej oferty. – W ostatnim czasie dodaliśmy nową funkcjonalność – multiwidget. Jego zasada działania jest prosta. To powierzchnia reklamowa, na której można emitować od 2 do 8 różnych reklam, niezależnie od siebie. Kreacje są w formacie square button, czyli 125 na 125 pikseli. Widget sam dopasowywuje się do wolnego miejsca na stronie, w pionie lub w poziomie. – dodaje Piotr Kasprzycki.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.