Afilo – nowa inicjatywa reklamowa

Opublikowano: 25 września 2007. Kategoria: Bez kategorii. Tagi:

Oficjalnie rozpoczął działalność nowy podmiot na rynku reklamy on-line – Afilo. Firma specjalizuje się w prowadzeniu w Internecie kampanii reklamowych opartych na zasadzie programów partnerskich (afiliacyjnych). Dyrektorem Generalnym spółki został Paweł Sypczuk.
Afilo to nowy gracz na rynku programów partnerskich wśród których najistotniejsze w Polsce to Tradedoubler czy Zanox. Nowy gracz chce walczyć z konkurentami między innymi poprzez bardzo rozbudowany portfel usług i produktów. Dyrektorem generalnym Afilo został Paweł Sypczuk, wcześniej związany między innymi z CR Media i Edipresse Polska. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej ZPR S.A., tej samej do której należą między innymi Super Express, Murator, Radio ESKA i Vox FM oraz Supermedia i IDMnet.

Oferta Afilo skierowana jest do dwóch grup użytkowników. Pierwsza to reklamodawcy – duże firmy, które prowadzą działania reklamowe w Internecie. Mogą oni budować własne programy, wybierać różne formy reklamowe i ustalać wysokość prowizji dla wydawców oraz model płatności. Druga grupa do wydawcy, czyli właściciele witryn internetowych. Wydawca przystępując do sieci wybiera jeden lub więcej programów do których chce należeć, czyli określa którego reklamodawce chce promować na własnych stronach. Wydawca decyduje się też na to jakie formy reklamy chce emitować i na jakich stronach swojego serwisu.

W odróżnieniu od większości klasycznych sieci reklamowych kampanie w Afilo rozliczane są za efekty (model pay per performance). Oznacza to, że reklamodawca płaci nie za emisje reklam lecz za wykonaną przez internautę akcję, którą może być kliknięcie, wypełnienie formularza lub dokonanie zakupu. Na tych samych zasadach wynagradzany jest wydawca – jeżeli internauci dokonują określonych akcji na jego stronach, to otrzymuje on za to wynagrodzenie.

Jak działa sieć afiliacyjna Afilo
 
Afilo - nowa inicjatywa reklamowa  1

Afilo oferuje użytkownikom trzy główne usługi:

•    AfiloNET – programu afiliacyjnego w ramach witryn zrzeszonych w sieci.
•    AfiloPRO – dedykowany program afiliacyjny w którym specjalnie dla Klienta dobierane są witryny, równie te spoza programu.
•    AfiloREACH – oferta zasięgowa sprzedawana tylko w modelach CPM lub CPC.

Oprócz trzech głównych produktów Afilo oferuje klientom szereg usług dodanych. Jedną z ciekawszych jest afLANDING. Usługa polega na optymalizacji stron na których użytkownicy dokonują konwersji (czyli rejestrują się, kupują itp.). Na podstawie historii odwiedzin i analizy ruch Afilo tworzy od kilkunastu do kilkudziesięciu stron, które różnią się od siebie nagłówkami, kolorami, rozmieszczeniem treści. Następnie system bada, która z tych stron osiąga najlepszą konwersję i wskazuje klientowi najlepszą. Jak twierdzą przedstawiciele firmy metoda ta pozwala na zwiększenie konwersji o kilkanaście procent.

Afilo ma swej ofercie również takie usługi jak click-to-call (specyficzna forma linków sponsorowanych, gdzie kliknięcie nie powoduje przejścia na stronę reklamodawcy lecz połączenie telefoniczne za pomocą komputera z konsultantem) czy pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach oraz porównywarkach cenowych.

Afilo zapewnia, że wydawcą, czyli uczestnikiem programu który udostępnia powierzchnie reklamową na swoich stronach może zostać praktycznie każdy o ile jego strona nie zawiera treści niezgodnych z prawem. Afilantem (wydawcą) może być zarówno duża witryna tematyczna, która chce zwiększyć przychody pozyskiwane z reklam, jak i niewielka strona, która samotnie nie byłaby w stanie sprzedawać reklam. Dla wielu małych serwisów przystąpienie do programu partnerskiego może być więc jedynym źródłem przychodu.

Warto podkreślić, że jednym z największych programów partnerskich jest Google AdSens, tyle, że w ramach tego programu można emitować przede wszystkim reklamę kontekstową w postaci linków sponsorowanych.

Aby przyłączyć się do programu Afilo należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie www.

Afilo - nowa inicjatywa reklamowa  2
 

Rozmowa z Pawłem Sypczukiem, dyrektorem generalnym Afilo:
Redakcja e-biznes.pl: Co macie do zaoferowania klientom, czego nie mają inne programy afiliacyjne?

Po pierwsze wachlarz usług. Oprócz standardowych usług jakie można znaleźć w innych programach afiliacyjnych u nas można liczyć także na pełną obsługę w zakresie promocji, optymalizacji działań, a nawet kreacji stron na potrzeby programu. Mam na myśli przygotowanie stron pod tak zwane landing pages. Poza tym możemy naszym klientom pomóc w pozycjonowaniu i to nie tylko w wyszukiwarkach, ale także i porównywarkach cen, które są coraz popularniejsze i z których korzysta coraz więcej internautów.

Po drugie bardzo dobre oprogramowanie, dzięki któremu klienci zyskują pewność, że ich kampanie są właściwie realizowane, a wydawcy mają gwarancję, że każda akcja wykonana na ich stronach zostanie właściwie policzona i rozliczona. Nasz software jest jednym z najlepszych dostępnych na rynku.

Czy każdy może zostać wydawcą? Np mała witryna prowadzona przez kogoś hobbistycznie?

Oczywiście. Nie stawiamy ostrych wymogów, choć oczywiście weryfikujemy witryny, głównie pod kątem treści. W Afilo chętnie powitamy duże serwisy tematyczne, wortale oraz klasyczne portale, ale też małe, hobbistycznie prowadzone strony. Ten niski próg wejścia dla wielu małych stron jest bardzo atrakcyjny.

A na jakie zyski może liczyć właściciel takiej właśnie niewielkiej strony?

To w bardzo dużej mierze zależy od tego właściciela. Oczywiście takie rzeczy jak wielkość generowanego ruchu i tematyka mają bardzo duże znaczenie, ale nie są one decydujące. Staramy się to przekazać afiliantom – to od Ciebie zależy, jaki zysk wygeneruje Twoja strona. Wydawca powinien analizować na bieżąco jakie warunki oferowane są w ramach różnych programów, jak konkretne reklamy mogą być odbierane przez użytkowników jego strony, bo im lepiej dopasowana reklama do tematyki strony tym większe prawdopodobieństwo wykonania przez internautę akcji. Wreszcie należy sprawdzać, na jakich stronach i w jakich miejscach emitowane reklamy są bardziej skuteczne. I jakie formy, bo czasami lepszy będzie artykuł sponsorowany, a czasami inna forma, taka jak banner czy link sponsorowany.
Dlatego tak wiele zależy od samych wydawców i ich aktywności. Oczywiście my dajemy im także wiedzę i udzielamy wskazówek, jak lepiej korzystać z programu. To też nasz atut.

Hanna Laskowska, e-biznes.pl

www.afilo.pl
Program Partnerski

Hanna LaskowskaAfilo – nowa inicjatywa reklamowa

Podziel się!

O autorze

hania