Amazon: sprzedajemy więcej e-booków niż książek w miękkiej oprawie

Opublikowano: 28 stycznia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

W lipcu minionego roku pisaliśmy, że Amazon sprzedaje więcej e-booków niż książek w twardych oprawach. Firma poinformowała właśnie, że e-booki prześcignęły również książki w miękkiej oprawie (ang. paperbacks) – najpopularniejszy format sprzedaży książek.

Podczas ogłaszania wyników finansowych, Jeff Bezos, szef Amazona, poinformował, że na każde 100 książek w miękkiej oprawie przypada sprzedaż 115 książek dla czytnika Kindle. Podwoił się również dystans pomiędzy e-bookami, a książkami w twardych oprawach (w lipcu 2010 był to stosunek 143 do 100).

Amazon: sprzedajemy więcej e-booków niż książek w miękkiej oprawie 1W sklepie Kindle dostępnych jest obecnie ponad 810 tys. tytułów. 670 tys. kosztuje 9,99 dolarów lub mniej. Jeszcze w tym roku spodziewane jest przekroczenie sprzedaży e-booków nad książkami w miękkiej i twardej oprawie łącznie.

Pozytywne okazały się również wyniki finansowe spółki. W ostatnim kwartale 2010 roku Amazon wypracował 416 mln dolarów zysku netto (91 centów na akcję). W analogicznym okresie roku przedniego było to 384 mln dolarów (85 centów na akcję). Przychody spółki wzrosły o 36 proc. do poziomu 12,95 mld dolarów. Amazon oczekuje w pierwszym kwartale br. zysku operacyjnego w przedziale 260-385 mln dolarów. Przychody sięgnąć mają natomiast 9,1-9,9 mld dolarów.

Dawid ZarazińskiAmazon: sprzedajemy więcej e-booków niż książek w miękkiej oprawie

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.