Amazon uruchamia konkurenta dla Netfix

Opublikowano: 22 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Amazon udostępniła swoim klientom możliwość oglądania wideo przez internet. Początkowy katalog zawiera ok. 5000 filmów i programów telewizyjnych wolnych od reklam.

Amazon nie stworzył zupełnie nowej usługi. Możliwość oglądania wideo na żądanie udostępniona została klientom którzy korzystają z platformy Amazon Prime w wersji premium (koszt: 79 dolarów rocznie). Mogą oni odtwarzać wybrane przez siebie materiały na ekranach komputerów PC, Mac oraz wielu modeli telewizorów, odtwarzaczy Blu-Ray itp. Firma zachęcić chce klientów miesięcznym, darmowym dostępem do usługi.

Wideo w Amazon Prime jest bezpośrednią konkurencją dla bardzo popularnego w USA serwisu Netfix. Przedstawiciele tego ostatniego nie chcieli komentować sprawy. O uwagę widzów w podobny sposób walczą korporacje takie jak Microsoft, Apple, Time Warner, Walt Disney, News Corp, Viacom czy CBS.

Warto dodać, że Amazon oferuje również usługę „Instant Video“, wypożyczalnię filmów i seriali z katalogiem 90 tys. pozycji.

Nie wiadomo czy i kiedy usługa wideo zostanie rozszerzona poza USA.

Dawid ZarazińskiAmazon uruchamia konkurenta dla Netfix

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.