Gildia Aniołów Biznesu, projekt Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego, będzie platformą kojarzącą firmy lub osoby, które mają dobry pomysł, ale brakuje im pieniędzy i doświadczenia, z tymi, którzy dysponują kapitałem i skłonni są go zainwestować w dobrze rokujący biznes.
Projekt będzie realizowany w województwach łódzkim, mazowieckim i pomorskim. Zostanie sfinansowany z funduszy unijnych – ŁARR otrzyma na ten cel 7,7 mln zł z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W Łodzi, Gdańsku i Warszawie będą otwarte biura Gildii Aniołów Biznesu.
W ramach projektu powstanie wirtualna platforma, służąca kojarzeniu prywatnych inwestorów z innowacyjnymi firmami. ŁARR stworzy też sieć aniołów biznesu, m.in. nawiązując współpracę z organizacjami prywatnych inwestorów, inkubatorami przedsiębiorczości i parkami naukowo-technologicznymi. Agencja podpisała już umowę o współpracy z Business Angel Seedfund, pierwszym w Polsce tzw. funduszem zalążkowym stworzonym przez aniołów biznesu.Dla potencjalnych inwestorów zostanie utworzona Akademia Aniołów Biznesu. W każdym z trzech województw będą organizowane spotkania informacyjne, szkolenia oraz spotkania z cyklu „Anielska mikstura”, umożliwiające bezpośredni kontakt aniołów biznesu z firmami i osobami poszukującymi kapitału na realizację ciekawych pomysłów.
Pomysłodawcy skorzystają natomiast ze szkoleń i warsztatów „Kapitał na rozwój”. ŁARR zajmie się wstępną selekcją pomysłów, dla najlepszych wykona specjalistyczne analizy i ekspertyzy oraz zarekomenduje je potencjalnym inwestorom. Co ważne, współpracę z Gildią Aniołów Biznesu będą również mogły nawiązać osoby, które nie założyły jeszcze firmy. Wystarczy ciekawy pomysł. Specjaliści z ŁARR pomogą go ocenić, oszacować opłacalność inwestycji i wybrać optymalne źródło finansowania. Anioły biznesu są prywatnymi inwestorami, wspierającymi ciekawe i innowacyjne pomysły biznesowe (głównie w początkowej fazie), najczęściej zachowując anonimowość. To zazwyczaj menedżerowie, którzy osiągnęli sukces, mają pieniądze i chcieliby je pomnożyć. Oferują nie tylko kapitał, ale również wsparcie merytoryczne, m.in. pomoc w zarządzaniu i kontakty. Inwestują często w odważne przedsięwzięcia, obarczone dużym ryzykiem, na które np. banki nie udzielą kredytu. Na innowacyjne biznesy są w stanie wyłożyć od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych. Ponosząc duże ryzyko finansowe, liczą oczywiście na duże zyski.
Sieci aniołów biznesu z powodzeniem funkcjonują m.in. w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Oprócz Google, dzięki ich wsparciu biznesy rozwinęli tacy giganci, jak Apple, Amazon.com, Skype, czy Yahoo. Dla przykładu: anonimowy anioł biznesu, który zainwestował w Apple Computer 91 tys. dolarów, zarobił na nim około 154 mln dolarów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.