AOL, Google i Yahoo! stawiają na oryginalne treści wideo

Opublikowano: 5 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

W tym tygodniu aż trzy duże internetowe firmy ogłosiły wprowadzenie oryginalnych treści wideo. AOL, Google i Yahoo! chcą docierać do użytkowników, którzy pokochali dostępność tego typu treści w sieci oraz tych, którzy przyzwyczajeni są  do formatów telewizyjnych.

Firma AOL ogłosiła w poniedziałek, że uruchomi 15 własnych serii wideo. Wystąpią w nich takie celebrytki jak Jennifer Lopez czy Heidi Klum, pojawi się także serial poświęcony uczniowi liceum, który jest jednocześnie rządowym agentem (w roli głównej Jackson Rathbone, znany z filmowej sagi „Zmierzch”). Partnerami przy tworzeniu treści mają być firmy Vuguru oraz Warner Bros.

Ogłaszamy z przyjemnością nowości programowe, które pokazują nasze innowacyjne podejście do wideo. To jedna z najlepszych platform w sieci łącząca reklamodawców z treściami premium – powiedział Ran Harnevo, starszy wiceprezes AOL Video.

Również firma Google miała co ogłaszać. Ponad 100 mln dolarów zostało przekazanych na produkcje oryginalnych treści YouTube, donosi WSJ. Wykorzystywany najczęściej do umieszczania materiałów amatorskich serwis, ma być również miejscem ekspozycji treści premium.

Najważniejszą programową nowością jest z pewnością współpraca ze znanym sportowcem Tony’m Hawkiem. Podpisano również umowy z Warner Bros. i należącą do News Corp. firmą ShineReveille, która pomagała przy produkcji takich seriali jak Ugly Betty czy The Office.

Google stworzy nowe kanały tematyczne. Firma ma nadzieję na pozyskanie reklamodawców do tego projektu i na zwrot poniesionej inwestycji. Pojawiły się również spekulacje, że programy mogą zostać udostępnione użytkownikom serwisu społecznościowego Google+. Może to oznaczać początek bezpośredniej walki z takimi platformami jak Netfix czy Hulu.

AOL, Google i Yahoo! stawiają na oryginalne treści wideo 1

Yahoo Screen

Wideo nowości zaprezentowane zostały także przez firmę Yahoo!. Przeżywająca kryzys spółka nie rezygnuje z wprowadzania zmian. Uruchomiono właśnie nowy serwis – Yahoo Screen, który zawierać będzie osiem oryginalnych produkcji skierowanych głównie do kobiet (wystąpią tu m.in. aktorki Judy Greer oraz Niecy Nash, a także dokumentalistka Morgan Spurlock). Usługa zastąpi Yahoo Video na pozycji podstawowej destynacji z tego rodzaju treściami.

Yahoo Screen to także licencje innych nadawców: przede wszystkim Fox News oraz Discoverty. Pojawią się również materiały z Hulu oraz stacji ABC News, z którą kilka dni temu Yahoo! nawiązała współpracę redakcyjną.

Internetowi wydawcy stawiają na oryginalne treści wideo mając nadzieję na pozyskanie części reklamowego tortu przeznaczonego dla nadawców telewizyjnych. Czy użytkownicy przekonają się do seriali dostępnych na stronach AOL, Yahoo! czy YouTube?

Dawid ZarazińskiAOL, Google i Yahoo! stawiają na oryginalne treści wideo

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.