Apple akceptuje Flash’a i zaostrza zasady AppStore

Opublikowano: 10 września 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma Apple ogłosiła, że „rozluźnia ograniczenia dotyczące narzędzi służących tworzeniu aplikacji dla systemu iOS”. Zaostrzyły się jednocześnie wymagania stawiane aplikacjom – o akceptację na publikację w katalogu AppStore może być jeszcze trudniej.

Jeszcze w kwietniu szef firmy, Steve Jobs, przekonywał, że jest bardzo przeciwny wykorzystaniu zewnętrznych narzędzi do tworzenia oprogramowania dla systemu mobilnego Apple. Takie stanowisko najbardziej dotykało tych producentów, którzy w swej pracy wykorzystywali technologię Flash.

Dziś, już dzień po ogłoszeniu zmiany w podejściu firmy Apple, koncern Adobe wznowił prace nad platformą umożliwiającą twórcom aplikacji przeznaczonych na iOS tworzenie takiego oprogramowania we Flash’u. Narzędzie przeznaczone jest dla użytkowników pakietu CS5.

Nowy regulamin platformy AppStore to jednocześnie o wiele surowsze zasady przyjmowania aplikacji. Firma tłumaczy się chęcią „oczyszczenia” katalogu z aplikacji służących „do niczego”. Nowa polityka może jednak uderzyć w producentów bardzo popularnych programów.

Apple wymagać będzie obecnie by aplikacje wykorzystywały jedynie oficjalny system zakupów wewnątrz aplikacji (In App Purchase API). Wiele bardzo popularnych gier (np. WeRule czy Touch Pets) opiera się na innych mechanizmach – i obecnie nie zostałyby zaakceptowane przez Apple.

Zaostrzeniu uległy również zapisy dotyczące aplikacji eksponujących treści erotyczne i związane z przemocą.

Dawid ZarazińskiApple akceptuje Flash’a i zaostrza zasady AppStore

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.