Minął już tydzień od premiery nowego systemu dla posiadaczy iPhone’ów – iOS6. Sam system jest na pewno dopracowany i zawiera kilka nowości. Ma jednak jedną poważną wadę – mapy.
Apple zrezygnowało z dwóch usług dostarczanych przez Google – YouTube i Map. Jeśli chodzi o dostęp do filmów to aplikacja Google pojawiła się dość szybko, natomiast mapy pojawią się za… kilka miesięcy.
Oczywiście możemy się śmiać z tych wszystkich zdjęć i komentarzy użytkowników odnoszących się do nowych map. Problem polega jednak na tym, że mapy są dla wielu użytkowników jedną z ważniejszych funkcji telefonu i częściej z nich korzystają niż np. z samego połączenia głosowego. Tutaj użytkownicy dostali spory „downgrade”. Mało tego, nic nie zapowiada polepszenia w krótkim okresie.
Patrząc na aspekt czysto biznesowy – czy Google decydując się na dodanie do nowego iOS tylko YouTube (z reklamami) nie zagrało na nosie Apple? I czy nie jest to zagranie celowe mające na celu przekonanie niezdecydowanych, żeby wybrali Androida – „Patrzcie – mamy świetne mapy”? Nawet zagorzały fan marki Apple może w tym momencie zacząć przyglądać się bardziej Androidowi. I może się okazać, że system ten spełni jego oczekiwania. A tego Apple na pewno by nie chciało. I na pewno nie chcieliby akcjonariusze.
Jest jeszcze jedno wyjście – porozumieć się z lokalnymi firmami dostarczające mapy w danych krajach. Żeby daleko nie szukać – za radą Jacka Rzepy (@jrzepa na Twitterze) zainstalowałem Zumi. Nie rozwiązuje to problemu, jednak pozwala czekać kilka miesięcy.
Kiedyś dobra mapa podczas wojny mogła być elementem decydującym o zwycięstwie w bitwie. Czy dziś nie jest, o ironio, podobnie?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.